buvesz_magus_menetrend.jpgKedves Olvasók!

Jó szórakozást kívánunk a mai történethez:

CÍM: Ecce homo
CSAPAT: Mágus
KULCS: Menetrend
JOGOK: J. K. Rowling
MŰFAJ: dráma, sötét, angst
FIGYELMEZTETÉS(EK): kínzás, slash, nemi erőszak, káromkodás, szereplő halála
KORHATÁR: 18
TARTALOM: Scorpius csak nevében Malfoy, jellemében őszinte sajnálatára, aligha. Monoton, unalmas munka a Minisztérium legszánalmasabb posztján, családja gyűlölete, kollégái megvetése, egy félreértett kérés és egy visszafordíthatatlan döntés lett a végzete. Tudata a tébolyba hasadt, lelkét feszítették, csűrték-csavarták, míg végül eltörték. Egyszer csak kattan valami fejben és szívben egyaránt, ami nem tűr el több megaláztatást és fájdalmat – aztán vége lesz.

Kattintsatok ide, és olvassátok el a történetet!

Szerző: malfoykihivas  2014.02.10. 19:00 12 komment

Címkék: menetrend slash scorpius

A bejegyzés trackback címe:

https://malfoykihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr625793551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virginie* 2014.02.11. 18:16:57

Kedves Író!
Nagyon-nagyon nehéz most mit mondanom.
Másodszorra sikerült csak végigolvasnom a történetedet, mert elsőre feladtam kb. a negyedénél. A stílusod annyira nem nekem való, hogy egyszerűen úgy éreztem, képtelen vagyok befejezni. A hasonlatokkal, metaforákkal, különleges, drámai, naturális megfogalmazásokkal teli mondatok hatásos helyett egy idő után inkább hatásvadásznak tűntek. A mennyiség miatt. Néhány ilyen mondat üt, ha végig ilyen a történet, az már kiüt.
De becsüllek a bátorságod miatt, mert mertél és képes voltál ilyen történetet írni. Látszik, hogy dolgoztál vele, és biztos vagyok abban, hogy pont így akartad megírni. Ez nem egy véletlenül, sebtében összeütött novella. Ehhez gratulálok, és elismerésem!
Ám a pontozással, és a véleményezéssel bajban vagyok. Mert a novelládat nem lehet úgy pontozni, ahogy a többit, itt a kihíváson. A Tiéd külön műfaj.
Őszintén remélem, hogy mások is jönnek majd véleményezni, hogy ne csak az én kritikám álljon itt. Mert a Te esetedben több szem tényleg többet lát, és amit én gondolok a novelládról, az csupán egyetlen vélemény - nem kell, hogy sokat számítson, hiszen bevallottam, hogy a stílusod jelenti a legnagyobb akadályt számomra. Nem a cselekmény, nem a karakterek.
Ám ha már értékelek a szabályok szerint, hát legyen:
A csapatodnak megfeleltél, tökéletesen. Scorpius dolgozott, a munka jelentősen befolyásolta az életét. Végzetesen.
A kulcsoddal már nem vagyok elégedett. Értem én, hogy az őrületében a kapaszkodó - a tragédia előtt - az állandóság, a napjának menetrendszerű alakulása volt, ám kicsit erőltetettnek tartottam. Ha nem tudtam volna, hogy ez a kulcsod, sosem jövök rá.
A karakterek... Nos, ott van Scorpius, aki Rowling néhány soros epilógusának agyszüleménye, és a Malfoy családi háttér/események nélkül általában szinte szinte OC-ként alkalmazható. Itt őrült, keserű, beteg, összeroppant, veszedelmes. És bár utalsz rá, hogy a családja elfordult tőle, távolságtartó a viszonyuk, valójában nem derült ki, mitől lett lelkileg sérült.
Lauren karaktere stimmelt, míg sértegetett, bedobta magát, majd a végén, amikor magabiztosan sétált a csapdába, nem is sejtve a veszélyt. A közbenső, erőszakos cselekedete számomra túlzás volt.
Draco az elején tetszett, bár csak rövid szerepet kapott, mégis erős lett.
A cselekmény röviden összefoglalható: Scorpius utálja az életét, sz.r napja van, aztán munka után bántalmazzák, mire bekattan és szándékos gyilkosságot követ el, tetézve borzalmas kínzással. Nem egy kellemes, könnyed olvasmány... Ám a gyomorforgató borzalmak ellenére következetes maradtál, és az történt, amit szerettél volna. Scorpius engedelmeskedett Neked, és a novella vége is épp olyan, amilyennek lennie kell. Semmi mézesmáz, csak a durva valóság.
Nem tetszett. Felsoroltam néhány okot. Sajnálom, nem én vagyok a célközönséged.
De kívánom, hogy megtaláld az olvasókat, akik méltatni képesek az írásodat. Van benned tehetség, az biztos, és kívánom, hogy az írás örömet szerezzen Neked a jövőben is!

1. IGEN
2. Kulcs: 2 pont
3. Karakterek: 3 pont
4. Cselekmény: 4 pont
5. Tetszés: 2 pont

Hana Neko 2014.02.12. 18:03:31

Kedves Író!

Hűha. És hűha még egyszer. Az biztos, hogy nem mindennapi alkotást adtál ki a kezeid közül, egyszerre elborzasztó és lenyűgöző. Kicsit tömény is, sokszor kellett neki futnom, hogy végigolvassam. Általában nem zavarnak az érzékletes képek, metaforák és hangulatképek, de itt olyan töményen kaptam mindezt, hogy sokszor meg kellett állnom átgondolni, hogy akkor most mi is van vagy visszaolvasni. Ami nem rossz persze, csak… ez kicsit sok volt. A szó minden értelmében, még egyelőre nem is tudtam eldönteni, mit érzek a történeteddel kapcsolatban, pedig most már majdnem két napot adtam magamnak, hogy „megemésszem”.
Az biztos, hogy lebilincselő. És az is biztos, hogy egyedi alkotás, ami ki fog lógni ennek a kihívásnak a többi alkotása közül.

A csapatodnak és a kulcsodnak tökéletesen megfeleltél, ezen azt hiszem, nincs is mit ragozni. Briliáns volt, ahogy beépítetted a menetrendet a történetedbe, most először érzem úgy a kihíváson, hogy ha lehetne, akkor ötnél sokkal több pontot is adnék a kulcsfelhasználásra. :)

A karaktereiddel bajban vagyok. Őszintén megmondom, nem szeretem a következő generációs történeteket, eddig csak itt, a Malfoy Kihíváson olvastam Scorpiusról. Nekem ő egy nagy üres folt, mivel nem sokat tudunk meg róla a könyvben csupán a múltja adott (már amennyiben azt nem írja át az adott író) ezért ahányszor róla és a következő generáció bármelyik tagjáról olvasok, mindig az az érzésem, hogy ennyi erővel akár egy original storyba is belefoghattam volna.
Mivel a másik fontos szereplőd is saját karakter volt ezért meglehetősen nehéz helyzetbe hoztál. Nagyon tetszett, amilyenné Scorpiust formáltad, számomra hiteles volt, s bár nem tértél ki a hátterére részletekbe menően mégis elégnek éreztem az indoklást. Meggyőztél. Elborzasztottál. Fájt olvasni róla, de épp ettől volt hatásos karakter.
Akit igazán kiemelnék az Draco. Zseniálisan eltaláltad, bár nem szerepelt túl sokat, mégis csak azt tudom mondani, hogy egy rideg Malfoy. Kicsit talán kemény volt a könyv végéhez képest, kicsit túlságosan hasonlított Luciusra, de nekem akkor is a nagybetűs MALFOY volt. Nem a megkedvelhető fajta Malfoy, hanem a családdal és a látszattal mindenekfelett törődő, rideg érdekember. Zseniális volt, mert ilyenre szerintem a fanficek kis hányadában merik őt formálni az írók. Vagy legalábbis eddig nekem kevés olyan történettel volt alkalmam találkozni, ahol ennyire az apja nyomdokaiba lépett.

A cselekmény: elborzasztó volt mégis olvastatta magát. Azoktól az (igen sűrűn előforduló) szünetektől eltekintve, mikor már egyszerűen nem voltam képes tovább olvasni végig lekötött. Még amikor félretette a történetedet akkor is azon pörgött az agyam, hogy na vajon mi lesz még itt, mi fog történni.
Nagyon tetszett, hogy mertél első szám első személyben és jelen időben írni. Az ilyesmi szerintem nagyon nehéz, kevesen is próbálkoznak meg vele, de itt nagyot ütött. A stílusoddal együtt adott egy nagyon erős hangulatot a történetnek, ami még inkább nyomasztóvá tette a dolgokat. E/1-ben mindig könnyebb azonosulni a karakterekkel. Talán ezért is tettem olyan gyakran félre egy-egy félórára a történetedet. ^.^”

Végeredményben nagyon sok gondolkodni valót adtál, tetszett, elborzasztott az alkotásod és mégis keserű a szám, ha csak rágondolok. Tudom, fura hasonlat, de az orosz írók jutnak eszembe a ficedről, akiknek a művével a gimiben mindig traktáltak minket. Különösen Kafka Átváltozása, azt hiszem, azóta nem éreztem ilyesmit, hogy azt elolvastam. Lenyűgözött. Még ma is sokszor eszembe jut, de a mai napig azt kívánom, bárcsak soha ne kellett volna a kezembe venni. Mégse tudtam abba hagyni, miután belekezdtem, mert tudni akartam, mi lesz a vége, látni az egész képet, nem csak azt a kis szeletet, ami az elején felsejlett. Az ilyen történetekbe én egy picit mindig belehalok, itt is bőgtem a végére. Nem is azért, mert szomorú volt egyszerűen csak fájt olvasni. Ez pedig dicséret. X) Fura és kifacsart, de akkor is az, mert szerintem kevesen tudnak úgy írni, mint Te és ennyire elborzasztani az olvasót, úgy hogy közben az illető mégis élvezi és tovább akarja bújni a sorokat. Belőlem ezt váltottad ki. Szerettem is meg nem is. Örülök, hogy elolvastam és ugyanakkor a leginkább az van bennem, hogy bár soha ne tettem volna meg.
Fura érzés. Bennem motoszkál a gondolat, hogy el kellene olvasnom még egyszer, akkor talán dűlőre tudnék jutni magammal, de ne haragudj, nem megy. ^.^” Képtelen vagyok rászánni magam, hogy megint nekifussak. Az biztos, hogy valami nagyon egyedit alkottál, amihez csak gratulálni tudok. Várom nagyon, hogy kiderüljön, ki áll emögött az alkotás mögött. Le a kalappal!

Puszi,
Hana Neko

Csapat: Igen
Kulcs: 5
Karakterek: 5
Cselekmény: 5
Tetszés: 3

shanon widow 2014.02.12. 18:39:49

Szia!
Előre is bocsánat az esetleges összeszedetlenségért - bár szerintem rövid leszek...

1. Megfelelt-e a történet a csapatának? IGEN
Scorpius dolgozott, varázslóként egy közismert munkahelyen, mágusok között. Rendben.

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak? 5 PONT
Elterelődött róla a figyelmem, de engem nagyon megfogott ez a fajta értelmezés. Nem gondoltam volna rá.

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 5 PONT
Scorpius betegesen zseniális volt, nagyon jól hoztad. Hollins egy féreg volt, bár azt sose kívántam volna neki, amit átélt.

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 5 PONT
Részletes, érthető, nem maradt bennem kérdés ezt a pontot illetőleg, hiszen eljutottunk A-ból B-be.

5. Mennyire tetszett a történet? 4 PONT
Erre alig tudok írni. Még zsong a fejem, még nagyon a hatása alatt vagyok az egésznek, és... Furcsa, hogy az ilyen mély, szinte szánalmas és megrendítő történetek azok, amik a lelkemig hatolnak, amit képes vagyok megélni. Ebben talán a megfogalmazásmód és a gyönyörű szókapcsolatok segítettek legtöbbet, amelyek bekúsznak a bőröd alá, ott maradnak, gúzsba kötnek. Sosem lennék képes ilyen részletesen taglalni testi kínzást, megbomlott elmét, pszichopata gondolatokat, sérült mélylélektant, de... valahogy mindig magával ragadnak és nem eresztenek jó ideig. Szerintem még sokat fogok rágódni egy-egy jeleneten, csak azt nem tudom, érdemes lesz-e. Megérteni nem akarom. Csak sajnálom őt, a sorsa miatt... Next gen, tehát akár még így is eshet, nincs kizárva, de én azért azzal nyugtatom magam, hogy Scorpius más sorsra jut :) Csak azért adok rá 4 pontot, hogy ne tűnjek teljesen elvetemültnek a saját szememben se.

Anikó Lukács 2014.02.13. 15:19:35

Kedves Író!

De fogsz te engem utálni a kritikámért...
Először is, hadd szögezzem le, hogy elismeréssel adózok neked. Abban biztos vagyok, hogy te így tervezted, így akartad megírni és biztos vagyok benne, hogy valakinek ez tetszik (látok ilyen véleményt pont itt felettem) - de az nem én vagyok. Nem egyszer akartam itt hagyni a francba, de megfogadtam, hogy az összeset levéleményezem.
Nézzük a pontokat.

1. Csapat: NEM
Nem, egyszerűen nem. És tudod, hogy miért?
Mert bárhol másutt dolgozhatott volna. Egy mugli hivatalban is ott lehetett volna, mert a mágiáját így sem, úgy sem használta semmire. Mert hogy megtalálják. Lauren meg mindegy, hogy boszorkány-e vagy sem, mert ilyen rohadékok mindenütt vannak. Egyszerűen nem éreztem a minisztérium jelentőségét... Nem volt fontos, hogy ott dolgozott. Mármint de, de ugyan így dolgozhatott volna egy mugli hivatalban, egyszerűen képtelen voltam hozzákötni.

2. Kulcsok: 2/5
Ha nem tudom, hogy a menetrend jutott a számodra, soha nem találom ki. Scorpius mentálisan beteg, szüksége van rá, de nem kapott elég figyelmet - jóllehet az ötlet jó lett volna és tetszett volna, hogy görcsösen ragaszkodik a napjában felvázolt eseményekhez... De csak kétszer megemlítetted, és kb le volt tudva az egész.

3. Karakterek: 3/5
Itt kértem segítséget a szervezőktől, ugyanis nem tudtam mit kezdeni az egésszel.
Scorpiussal dolgoztál, Laurennel dolgoztál és egy fél percig Dracóval - őmiatta kapod a pontot, de később kifejtem.
Az én meglátásom szerint minden nextgen fic gyakorlatilag original karakterekkel dolgozik. Nagyjából két sor utal rá a könyvben (egy fiú, aki hasonlít Dracóra és Draco büszke rá), így próbáltam ekként felfogni. Csak sehogy sem állt össze nekem a kép... Node pont ebben rejlik Scorpius baja, így elfogadtam.
Aztán Lauren. Igazi rohadék, végig neki szurkoltam gyakorlatilag (már amennyire lehet szurkolni neki), a vele kapcsolatos részek csúsztak le a legkönnyebben a torkomon.
Draco pedig... Azt hiszem, el tudom őt képzelni ilyennek. Szerettem azt a néhány percet, amíg vele foglalkoztál - azt hiszem, imádtam volna a sztorit, ha ez egy Draco/Lucius páros lett volna, sokkal inkább elhiszem.

4. Cselekmény: 5/5
Tudod mit akartál, tudod hogyan akartad, Scorpius pedig idomult a kezed alatt. Következetes voltál, minden felmerülő kérdésre kaptam választ, szóval ilyen szempontból teljesen jó novella ez.

5. Tetszés: 2/5
Csak azért kettő, mert látom a belefektetett nem kevés munkádat. Ezért tisztellek, csak nekem ne kelljen még egyszer végigolvasnom.
Azt hiszem ez főleg a fogalmazásmódod miatt van - ezt muszáj megemlítenem.
Mert alapvetően szeretek ehhez hasonló novellákat, könyveket, bármit olvasni és/vagy megnézni, mert érdekel az emberi elme minden szeglete (nem véletlen akarok majd pszichiátrián dolgozni egy ideig), érdekesnek és lenyűgözőnek találom (asszem ez undorítóan hangzott, bocsi)... De ez egyszerűen kiakasztott.
Sehogy nem tudtam beleélni magam Scorpius helyzetébe, pedig próbáltam.
Tudom, hogy az őhozzá hasonló emberek bármikor bekattannak és szétesik a világuk, de ez a gyerek, ez még akkor is barokkos körmondatokban és tökéletes metaforákkal illetve megválogatott kifejezésekkel gondolkodott, basszus!
Hiányzott ott nekem egy törés. Ahol látom, hogy szétesik benne valami, ahol megváltozik a személyisége, ahol kifordul magából és gyilkossá lesz.

Annyira sajnálom ezt, pedig igazán jó lehetett volna.

heloise

Illy · http://www.nightlife.eoldal.hu 2014.02.16. 13:52:18

Kedves Szerzőtárs!

Nem mindennapi írással leptél meg minket, ahogy látom igencsak megosztotta az olvasókat is. :) Nehéz téma, de szépen bántál vele, végig irigykedve olvastam a történetedet. De szeretnék én ilyen érzékletesen írni…! Szép volt, bár igaz, ami igaz, az a fajta írás, ami alaposan megfekszi az ember gyomrát.
Csak gratulálni tudok, szerintem igazán nagyszerű történetet írtál, bár sok más előttem szólóhoz hasonlóan én sem hiszem, hogy képes lennék újra elolvasni. Legalábbis nem a közeljövőben, egyszerre ennyi elborzadás épp elég az én lelkemnek is. ^.^"

Rii chan

Baylon 2014.02.16. 20:19:30

Kedves Író!

Azt hiszem, sosem volt még ilyen nehéz szavakba önteni a gondolataimat. Amint pontosan leírom mindazt, ami most bennem kavarog, akaratlanul meghatározom valahogy, pedig ezt nem igazán tudom megvalósítani itt belül. Egy szó, mint száz, csapongó és zavaros véleményre számíts - az elnézésedet kell, hogy kérjem.

Kétszer olvastam el a művet, hogy tisztába jöjjek vele, de ennek ellenére sem sikerült még teljesen befogadni és lezárni. A legnagyobb problémáim nekem a következők: először is a stílus, ami alapjában véve illett a hangulathoz, de túl sok lett. Átestél vele a ló másik oldalára, és az ellenkező hatást váltotta ki: az amúgy sem könnyed írást csak még nehezebbé tette. A kevesebb néha több. Másodsorban pedig nem tudtam hova kötni Scorpius érzelmi és lelki sérüléseit. Amit elmondtál, a gyerekkori bántások és a magány természetesen zárkózottá tesznek egy embert, de nem szociopatává. Valahogy kimaradt belőle az a nagy valami, ami miatt ő ilyenné vált. Ugyanígy, a cselekményben magában sem szerepelt Lauren megölésének terve előtt semmi fordulatpont Scorpiusban. Elszenvedte a - különösen kegyetlen - bántalmazást, aztán az irodájában ücsörgött, közben rosszul érezte magát - mint mindig - és szépen kitervelte, hogy ő a lakására csalja és meggyilkolja a másikat. Különös és érthetetlen keveréke egy láncait eltépett őrültnek és egy hideg zseninek.

Most nézzük a pontokat:

1. CSAPAT: Nem
Scorpius nem dolgozott. Hiába játszódott az események nagy része a Minisztérium egy bizonyos részlegén, ugyanúgy az ötszáz másikra is be lehettek volna osztva a szereplők. Nem volt hangsúlyos, sőt.

2. KULCS: 4/5
Igen-igen jó ötlet volt, szépen beleépítve a főszereplő nyakatekert belső világába, és ezért a négy pont. Hasonlóan a munka témakörhöz, ez sem szerepelt túl sokat, de érdekes színfolt volt. Viszont, ha nem tudom, mi a kulcsod valójában, nem jöttem volna rá. Esetleg naplót mondtam volna.

3. KARAKTEREK: 4/5
Scorpius minden furcsasága ellenére nagy aprólékossággal és gondossággal felépített szereplő, aki azonban nem íratja magát, hanem várja, hogy írják, jól sejtem? Az utolsó generáció amúgy is egy nagy tabula rasa, ezért is könnyebb velük játszani, valamint emiatt könyvelhető el ez a novella is koppanó áll nélkül. Itt jegyezném meg viszont, hogy - Draco hidegsége és közönye miatt is -, hogy ez az apa-fia páros jó nagy AU-val inkább illett volna Luciusra és Dracóra.

4. CSELEKMÉNY: 5/5
Logikusan megtervezett, lezárt, kerek egész, ebbe a részébe nem tudok belekötni. Látszik rajta a sok munka, ezért maradt volna keserű a szám akkor is, ha négyet adok, mert tényleg nagyon jól meg lett formálva. Fogalmam sincs, hogy alaposan kivesézett kósza ötlet-e, vagy pedig egy gondolat nyomán indult tudatos építkezés, mindenesetre gratulálok hozzá, mert nagyon eredeti.

5. TETSZÉS: 4/5
Annyira akartam, hogy tetsszen, mert igazából szeretem az ilyen, és ehhez hasonló ficeket, de egy kicsit nálam túllépte azt a bizonyos vonalat. Nem sokkal, csak az egyik lábujját pöttyintette át rajta; ez az elfogadhatóbb rész, a számomra problémás részeket fent már felsoroltam. Nekem amúgy egy erősen megkevert Frankenstein/1984/Zabhegyező mixre hajazott.

Eddig ennek a szerzőjére vagyok a legkíváncsibb, juj, már alig várom. Sok sikert!

Baylon

U.i.: Azért elég merész ilyen történetet kihívásra hozni. Nem feltétlenül negatív értelemben. ;)

mrsppiton 2014.02.18. 20:19:07

Kedves Író!

Mellbevágó a történeted, de ezt biztosan te is nagyon jól tudod. Bátor dolog egy kihívásra ilyesmit írni, de általában úgy vettem észre, hogy be szokott válni, ha jó a megfogalmazás és a felépítés, itt pedig kétségtelenül az volt. Scorpiusról eddig nem nagyon olvastam, a Malfoyok közül ő áll tőlem a legtávolabb, így az mindenképpen közelebb vitt az általad elképzelt jelleméhez, hogy E/1-ben olvashattam róla. De a többit inkább a pontokban részletezném:

Csapat: IGEN

Kulcs: 5 pont
Gyönyörűen beépítetted a történetbe, erre a megközelítésre nem számítottam, tetszett.

Karakterek: 5 pont
Gyakorlatilag könnyű dolgod volt, mert úgy formálhattad a főszereplőt, ahogy akartad, viszont a cselekmény miatt duplán megszenvedhettél vele/velük írás közben. Maximálisan világossá tetted, mennyire sérült lélek Scorpius, Lauren pedig kamatostul megfizetett a bűneiért, szinte fizikailag fájt olvasni azokat a részeket, de kétségtelenül megoldottad.

Cselekmény: 5 pont
Hamar lejött, mik a terveid Scorpiusszal, a cselekmény kerek volt és egész, rendes bevezetéssel, tárgyalással, befejezéssel - mindegyikből éppen annyit, amennyit kellett. Minden brutalitása ellenére jó volt egy ilyen logikusan felépített történetet olvasni, jár a max pont.

Tetszés: 5 pont
Nem olvastam még Scorpiusról, ami nyilván azért van, mert nem igazán érdekelt soha a karaktere, ez a történet azonban úgy, ahogy van, magával ragadott. Szeretem ezt a fajta írói stílust, gyönyörűen fogalmazol, teljesen "átjött" minden érzés, esemény, és mivel ezt a történetet csak most tudtam elolvasni, teljesen lesokkolt. Nem hittem volna, hogy Malfoyéknál bekövetkezhet egy ekkora "defekt", ami tudom, csúnya szó egy emberre, de most körülbelül ennyire tudom összeszedni a gondolataimat. Annak ellenére, hogy a lehető legtávolabb áll tőlem ennek a történetnek a cselekménye, és magamtól biztos nem nyitottam volna meg soha, a stílusod nagyszerű, nem bántam meg, és minden elismerésem ezért a történetért.
Köszönöm, hogy olvashattam, sok sikert és magas pontokat kívánok! :)

mrsppiton, Kritika Klub (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

*Nixie* 2014.02.23. 14:06:30

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
IGEN

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak?
5 pont. Nagyon kreatív megoldás, ezt csak dicsérni tudom.

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket?
3 pont. 1 pont Dracónak és 1 Laurennek. Scorpiust nem tudom így elképzelni, egy Malfoy nálam nem süllyed idáig. Talán ha jobban kifejted a múltját, meg tudtál volna győzni, de ez nekem így nem elég, nem hihető.

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt?
3 pont. Gondosan fel van építve a történet, a bevezetés és befejezés rendben van, de a tényleges cselekménnyel egyszerűen nem tudok mit kezdeni.

5. Mennyire tetszett a történet?
2 pont. Kedvelem a sötét hangú írásokat, de ez nem ment le a torkomon, ne haragudj. Nekem a stílusod is sok volt, nem tetszett.

kyraper 2014.02.25. 12:14:14

Kedves Író!

Nem tudom. Tanácstalan vagyok, egyszerűen abban bízom, hogy ahogy írom a kritikámat, és haladok vele előre majd letisztul, mit is érzek a történeteddel kapcsolatban. Sok volt, azt tudom, megfeküdte mindenemet, tipikusan az az írás, amit nem fogok többé elolvasni, amit az első bekezdés után bezárok, ha nem egy kihívásra íródik. Félre ne érts, nem a te hibád, ettől az írásod még jó, egyszerűen csak én nem vagyok elég érett hozzá, vagy csak egyszerűbb vagyok, az egyszerűbbet szeretem.

A kulcsod nem kapott kellő hangsúlyt, én kevésnek éreztem, persze ez is csak egy szempont, és ha jobban belegondolok, a kulcsfelhasználáson én is gyakran elcsúszok a kihívásokon, tehát nem igazán van alapom arra, hogy téged elővegyelek emiatt, de nincs mit tenni. A karaktereid gyönyörűen ki voltak dolgozva, volt mélységük, jellemük, minden elismerésem, rettenet jól megformáltad ezt a beteg Scorpot. Nagyon jó választás volt az E/1 szemszög, tökéletesen azonosultál vele (mondjuk nem tudom, ez mit mond el rólad :D), és nekem a szívem darabokra tört bele. Az én kicsi Scorpom. T_T Nem olvastam róla még csak hasonló történetet sem (nem is vágytam rá), őszintén mondhatom, lenyűgöztél vele.

De akárhogy is csűröm, csavarom, a végeredmény az, hogy összességében mégsem tetszett, mert ahogy az elején is írtam, sok volt, nem az én világom, sajnálom. Ez semmi esetre se szegje kedved, látod, vannak, akik nagyon is értékelik a stílusod, bár én is tudnám. Fantasztikusan írsz, tudsz, ez egyértelmű, csak nem én vagyok a célközönség.

Köszönöm, hogy olvashattam, sok sikert kívánok Neked!

Szia, Kyra
Kritika Klub tag (Megtalálsz minket a Merengő fórumán ;) )

Pontok:
1. Igen
2. Kulcs: 3 pont
3. Karakterek: 5 pont
4. Cselekmény: 5 pont
5. Tetszés: 3 pont

Czene Mariann 2014.02.27. 10:11:19

Kedves Író!

Ez tipikusan az a történet, amelyik kettéosztja az olvasókat; vagy szeretik, vagy utálkoznak rajta. Bravó azért, hogy mertél ilyet írni!

Kulcsok: igen, rendben volt, illik a Minisztérium profiljába ez a felesleges poszt.

Kulcs: 4 pont
A héten olvastam az Üvegburát, így most jobban értem a bipoláris depresszióban szenvedők agyát; de kicsit többször felbukkanhatott volna a menetrend.
(lehetett volna menetrend L kínzása és S halála is)

Karakterek: 4 pont
Egyetlen dolgot nem értek S-el kapcsolatban, hol a pálcája? Ennyire nem tud varázsolni, hogy mugli módon kell ölnie?
(ja közben megtaláltam, de még mindig nem értem, nem ez lenne a tökéletes eszköz a bosszúra? Hol tehet arról a pálca, hogy a gazdája nem védi meg magát?)Ha úgyis bukni készült, halálra vágyott, akkor miért ez a mondat: "pálca az összekötő elem, kézben tartott, égő bélyeg, áruló jeladó"???

Cselekmény: 4 pont
Bocsánat, kicsit egyenes volt, kiszámítható.

Tetszés: 4 pont
Alapjába véve tetszett, csak ahogy már írtam, nagyon mugli módszeres a vége, és ez nem illik a csapatodhoz.
"Nem gondoltak arra, hogy pálca nélkül is bevégzi életét" miért nem pálca nélkül ölt?
Kicsit logikátlan ez a pálca körüli dolog.

Üdv:
Mariann, Kritika Klub tag
(megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

lexfelon 2014.02.27. 19:55:22

Kedves Író!

Elöljáróban annyit el kell mondanom, hogy én a te kilétedre vagyok a legkíváncsibb az összes szerző közül.

Megfeleltél-e a csapatodnak? Én nem találtam semmi kivetnivalót ezzel kapcsolatban a történetedben.
IGEN

Kulcs: a kulcspároddal ellentétben, itt sokkal jobban kihangsúlyoztad a menetrendet; és nem csak a naplót, hanem azt az analitikus, egyenes vonalat, ahogy egy épeszű embernek élnie kellene az életét.
5 pont

Karakterek: az első megjelenő karakteredtől kezdve imádtam az összeset, az utolsóig. Nekem nem voltak olyan problémáim, hogy ne tudtam volna elképzelni egy mélyen megalázott, többszörösen megtört, megkínzott ember pokoljárását. Én szerettem ezt a valahol szánni, máshol gyűlölni való Scorpiusodat.
5 pont

Celekmény: hátborzongatóan szörnyű és lebilincselő volt, nem bírtam elszakadni a képernyőtől, amíg egyben nem olvastam az egész művet. Azt nem ígérem, hogy ma éjjel nem lesznek rémes álmaim...
5 pont

Összességében: igaza van az előttem szólónak; ez egy olyan mű, ami nagyon megosztja az olvasóit. Egyesek szeretni fogják a maga zsenialitása miatt, mások pedig viszolyogva fordulnak majd el tőle. Nem baj ez, szerencsére mindannyian mások vagyunk, mindenkinek más tetszik.
5 pont

Adtam más történetre is maximális pontot, tetszettek hangulatok, de ez volt eddig az egyetlen történet, ami a hatása alá tudott vonni. Nemrég vettem kezembe Csáth Géza írásait - ő is egy egészen megosztó szerző, és mivel őt felettébb szeretem, a te írásod a maga minden gyönyörűségével és mocskával is közel állt hozzám. Van az úgy, hogy az ember hosszú évek alatt sem tud elfelejteni egy történetet, ami valami miatt több, más, mint a többi. Azt hiszem, számomra a te írásod is ilyen lesz.
Mindenképpen bátor dolognak tartom, hogy ezt a történetet elhoztad nekünk egy ilyen kihívásra, még ha stratégiailag talán nem is ez volt a legkifizetődőbb vállalkozás. Én mindenesetre örülök, hogy így tettél.

Hála neked, máris egy fokkal kíváncsibban várom a nagy leleplezést!

Köszönöm, hogy olvashattalak.

lex, Kritika Klub

Clarey Quinn 2014.02.28. 02:55:14

Kedves Író! :)

1. Megfelelt-e a történet a csapatának? Igen
2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak? 5/5 pont
– Igen, tökéletesen, és ez egy nagyszerű megoldás volt, én imádtam.

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 5/5 pont
– Szinte csak „saját” karakterekkel dolgoztál, őket viszont igazán jól megformáltad, és bátorságra vallott, hogy be merted vállalni a kínos témákat, amik kétélű fegyverek, könnyedén rosszul sülhetnek el. De itt nem ezt éreztem. :) Mélységük volt a karaktereknek, helyén voltak az okok és az indokok, nem üres szereplőket toltál elénk. Együtt lehetett velük érezni, de ehhez hozzájárult az is, hogy kiválóan fogalmaztál, passzolt a stílus.

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 5/5 pont
– Teljesen logikus és indokolt volt minden, tökéletes szerkezeti felépítéssel. Tényleg csak így érdemes sötét témához nyúlni, és nagyon remélem, hogy van még ilyen a tarsolyodban, és megörvendeztetsz vele. (Ha nem, akkor zaklatni foglak érte.)

5. Mennyire tetszett a történet? 5/5 pont
– Azt hiszem, sejtem, ki vagy, és nagyon jól áll a kezedben az ilyen hangulatú mű, ha nem tévedek persze. Azt hiszem, kell az embernek a megbotránkozás, hogy kirángassa a hétköznapok szürkeségéből. Hetek óta hajszolok egy olyan horrort, ami végre megráz, erre (ismét) egy fanfic az, ami bekúszik a lelkem mélyére, és fészket rak. Sokszor elő fogom még venni, ha elvonási tüneteim vannak – bár nem tudom, lesz-e másodszorra is ilyen hatása. (Persze, hogy lesz... Zseniális.) Gratulálok hozzá, és örülök, hogy nem vált hatásvadásszá a téma.

Köszönöm, hogy olvashattam!
Üdvözlettel:
Clarey
Kritika Klub Tag – Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!
süti beállítások módosítása