magus_tinta.jpgKedves Olvasók!

Jó szórakozást kívánunk a mai történethez:

Cím: Tintakönnyek
Csapat: Bűvész
Kulcs: tinta
Jogok: Minden jog Rowlingot és a Warner Brotherst illeti, én csak elszórakoztam a szereplőkkel.
Műfaj: angst
Figyelmeztetés: AU, slash, szereplő halála
Korhatár: 14
Tartalom: Scorpius nagyjából elégedett az életével: egy mugli kórházban dolgozik, az apjával nem felhőtlen a kapcsolata, de ez nem zavarja, és élvezi a szakmáját. Egészen addig jónak és elégnek tűnik mindez, amíg James Potter be nem kerül hozzájuk a kórházba.

Kattintsatok ide, és olvassátok el a történetet!

Szerző: malfoykihivas  2014.02.17. 19:00 8 komment

Címkék: slash tinta scorpius

A bejegyzés trackback címe:

https://malfoykihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr385793462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virginie* 2014.02.17. 20:45:57

Kedves Író!
Megrázó tartalom, könnyed stílusban. Te is hajlamos voltál titkolózni, és rejtélyeket gyártani Albusszal kapcsolatban, de szerencsére kellően rövid idő alatt kiderült, mire is gondoltál :)
A csapatodnak megfeleltél, hiszen Scorpius muglik között dolgozott, bár meglepően sok időt töltött mágus-bájitalokkal és -tintákkal. De azért megkapod az IGENt.
A kulcsodra a novella vége felé derült fény, és érdekes ötlet, hogy leírva valaki halott nevét, spéci tintával, az illető visszatérhet, bár a jelek szerint Scorpon kívül más nem látta/hallotta Albust.
A karaktereid rendben voltak. Az új nemzedék rugalmasan alakítható, hiszen szinte semmit nem írt róluk Rowling a nevükön kívül. Mégis, Albus csendes támogatása, James játékos bátorsága és Scorpius, apjával szemben való kiállása illett hozzájuk. Draco kemény és aranyvérmániás hozzáállása Luciusra emlékeztetett, de persze semmi nem zárja ki, hogy Dracóból felnőttként nem pont ez lett.
A cselekmény igazából gyorsan lezajlott, James kórházi tartózkodása alapján alig néhány nap alatt. (gondolom, min. 2 kellett, mert Draco kétszer is ott járt). A merengő segítségével, még ha a kétféle emlék elsőre össze is zavart picit, kiderült, mi történt Albusszal, honnan az átok, és milyen volt a fiúk közti kapcsolat.
Egyedül azt érzem túlzásnak, hogy Scorp a végén egyszerűen felhajtja a mérget. Erre semmi nem utalt korábban - legalábbis számomra -, mert még ha el is veszti James miatt az állását, börtönbe úgysem kerül, hiszen simán eltűnik a varázsvilágban és kész. Albus miatt sem láttam annyira búsulni, hogy utána haljon.
Nehéz azt mondani, egy halálesetekben gazdag, rövid novellára, hogy tetszett, de a stílusodban volt valami, olvasmányosan fogalmazol, és tulajdonképpen ötletes történetet hoztál. Talán ha hosszabb, kevésbé elkapkodott, még jobban élveztem volna. Érdemes lenne kibővíteni, részletesebb jelenetekkel később, úgy még nagyobbat ütne.
További sok sikert kívánok a kihíváson!

A pontok:
1. IGEN
2. Kulcs: 4 pont
3. Karakterek: 4 pont
4. Cselekmény: 3 pont
5. Tetszés: 4 pont

Hana Neko 2014.02.18. 23:43:22

Kedves Író!

Sokadik alkalommal érzem azt ezen a Kihíváson, hogy nehéz helyzetbe hoztok, mert hiába alszok jó nagyot egy-egy történetre, mégse tudok dűlőre jutni, hogy akkor tulajdon képen tetszik-e vagy sem.

Sokat gondolkodtam a csapatodon, mivel Scorpius végig nagyobb részt bájitalokkal és mágiával kapcsolatosan kutatott ezért az az érzés motoszkált bennem, hogy a Szent Mungóban is dolgozhatna ennyi erővel. Nem láttam hangsúlyát annak, hogy muglik között van, igazán nem is sikerült megértenem még két olvasás után sem, hogy (azon kívül, hogy ezzel bosszantja az apját) miért is épp a muglik között és nem a varázslók között gyógyít.
A kulcsodat ellenben nagyon jól sikerült felhasználnod. Az elején ugyan hiányoltam, hogy felbukkanjon, nem egészen értette, hogyan is fog ehhez a történethez kapcsolódni a tinta, de a végére nagyon ötletesen beleszőtted. Tetszett, nagyon, bár azért maradt bennem hiányérzet ezzel kapcsolatban. Ha kényszerítenének, akkor sem tudnám annál egyértelműben megmondani, miből fakad ez az érzés, minthogy számomra ez nem volt kulcsra írt történet. Ha nem tudnám, hogy egyáltalán volt kulcsod, csak úgy a kihíváson kívül olvasnám ezt a novellát eszembe se jutna ilyesmit keresni benne. És még ha keresnék is, akkor sem valószínű, hogy a tinta jutna eszembe.

A karaktereiddel is bajban vagyok, ahogy azt már egy korábbi történetnél említettem, számomra a következő generációs történetek csupán határesetként férnek bele a fanfiction kategóriába, ezért ritkán is olvasok ilyesmit. Annyira keveset tudunk meg Rowlingtól Scorpiusról, Albusról vagy épp Jamesről, hogy velük írni szerintem majdnem olyan, mint originál történetet írni. Nincsenek komolyabb támpontok, megszorítások, így nehéz könyvhűségről vagy épp OOC-ségről beszélni.
Ha mégis mondanom kellene valamit róluk azt mondanám: aranyosak lettek. Albus különösen tetszett, az elején nem egészen értettem, hogy miért nem vesz róla tudomást Draco, de a végére ez is szépen körvonalazódott. Nagyon érdekes színesítő elem volt a jelenléte, főleg a merengős résznél nyert meg magának. :) James is rendben volt, griffendélesként viselte az állapotát, a komolytalansága illett a történetedbe, de épp ezzel megölte számomra az angst hangulatot.
Scorpius tetszett, bár a végén a méreg és az öngyilkosság… hát nem is tudom, számomra az utóbbi meglehetősen váratlan fordulat volt, de jó, legyen, elfogadom, hogy így döntött. Ami igazán zavart, az az előbbi, ami az én szemeben az orvosi eskü tökéletes felrúgása. Ezzel pedig még most, második nekifutásra sem tudok mit kezdeni. Az eutanázia nehéz téma ennek a novellának az esetében nagyon zavart, hogy szinte teljesen átugrottad azt a belső vívódást, amit a legtöbb ember (főleg egy orvos) szerintem azért meg kellene, hogy éljen egy ilyen döntés előtt, hacsak nem érzelmekre képtelen pszichopata. Ezt rettenetesen hiányoltam. :(

A cselekménnyel alapvetően minden rendben volt, szépen megoldottad a merengővel, hogy mindenre fény derüljön, tetszett, ahogy párhuzamosan mutattad be a két fiú emlékeit. Bár nagyon rövid írással ajándékoztál meg minket, mégsem éreztem elkapkodottnak az eseményeket, szép kerek volt az egész, kisebb hiányokkal, amiket fenn Scorpius-szal kapcsolatban már említettem.

Az biztos, hogy a stílusod bájos és magával ragadó, jól esett olvasni a történetedet még annak ellenére is, hogy nagyon nehéz és szomorú témát dolgoztál fel. Mégis épp ezért érzem úgy, hogy nem tetszett a történeted. Kérlek, ezt ne vedd magadra, a dolog teljes egészében szubjektív, saját tapasztalaton alapuló ellenérzés. Egy gyógyíthatatlan betegségben szenvedő ember utolsó időszakát végigkísérni… számomra ez nem fért össze azzal a könnyed, játékos stílussal, amiben te ezt a történetet megírtad. Komolytalanná tettél egy olyan témát, ami engem személy szerint érzékenyen érint és ezért nem tudtam élvezni a történetedet. De mint említettem, ez teljes egészében egyéni probléma, nagyon sajnálom, hogy emiatt a heves ellenérzés miatt, nem tudtam az összbenyomásra jobb pontszámot adni Neked. Remélem másoknak jobban fog tetszeni ez a könnyed írás.

Puszi,
Hana Neko

Csapat: Nem
Kulcs: 4
Karakterek: 4
Cselekmény: 4
Tetszés: 2

Czene Mariann 2014.02.23. 14:16:18

Kedves Író!

Az ilyenfajta történetek miatt mindig vakarom a fejem, szerintem eléggé lejárt lemez ez a rémálom/elájul és úgy álmodik szál.
Odáig még elégedett is voltam a ficcel, holott például Draco nagyon Lucius utánzat lett.
A szerelmi történeted, meg az egész átok, és főleg Albus nagyon jó ötletek, szerethető volt a sztori, jót tett neki a kis pimaszság, szívbemarkoló érzelmek.

Csapat: Nem
az a helyzet, hogy nem értem, ha Scorpius mugli kórházban dolgozik, akkor hogyan kerülnek hozzá varázslók. "csak a többi orvos megszokta, hogy szinte ő az egyetlen, aki képes bármit is kezdeni a kórházba került mágusokkal, akik néha véletlenül idekerültek." ez a mondat végképp érthetetlen, honnan tudnak a muglik a varázsvilágról?

Kulcs: 5 pont
tetszett, jó, hogy átvitt értelemben használtad.

Karakterek: 4 pont Draco miatt

Cselekmény: 3 pont
A vége miatt, ne haragudj, az nagyon klisé, nem kellett volna. Simán megállhattál volna az 1 csepp után.

Tetszés: 3 pont
Szomorú vagyok, mert tényleg jó volt, a pár hiba ellenére is, csak meg kell tanulnod időben megállni a ficcel. (tudom, hogy ez nem könnyű!)

Sok sikert és pontot kívánok Neked!!!
Mariann,
Kritika Klub tag
(megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

Clarey Quinn 2014.02.25. 00:19:31

Kedves Író! :)

1. Megfelelt-e a történet a csapatának? Nem. :)
– Erre sajnos nemet kell mondanom, mert annak ellenére, hogy Scorpius egy mugli kórházban dolgozott, előszeretettel alkalmazta a varázstárgyakat, bájitalokat, és az autóbaleset sem segített ezen a felálláson. (Milyen érdekes lett volna, ha James hal meg a balesetben, hiszen az egy szép párhuzam lehetett volna idősebb JP Petunia által hazudott halálával.)

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak? 5/5 pont
– 6! Hűha, hát ez aztán fantáziadús és egyedi kulcsfelhasználás volt, örülök, hogy nem szájbarágósan szerepelt a tinta benne, szívesen olvastam volna még a felhasználásáról, hátteréről, de a stílushoz, amiben írtad, kétségtelenül a sejtelmesség és a balladai homály illett.

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 5/4 pont
– Next gennel dolgozni az én szememben mindig egy menekülőút, hiszen könnyebb új karaktert teremteni, viszont mindenki egyéniség volt. Albus pont olyan, amilyennek én is elképzelem őt, főleg a szekrény tetején való ücsörgés, az nagyon tetszett. Jamesben hoztad azt, ami elvárható tőle, és Scorpius is kellően malfoyos volt, Draco talán kicsit ridegebb lett, mint canonban, de hát neki is megárthatnak az évek.

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 5/5 pont
– Annak ellenére, hogy szinte csak egy sóhajtásnak tűnt az egész, a végére mindenre választ kaptunk, pedig csak fellebbentetted a függönyt egy pillanatra mindenről. Villanásokat kaptunk az egymást kergető cselekményszálakból, szépen összefésülted a különböző idősíkokat, és ez nem egyszerű. Bevallom, az elejétől sejtettem, hogy Albus szellem, de olyan jól simultak a „dőlt” dialógusok a cselekménybe, hogy teljesen el is felejtettem, ezt az apró kiszámíthatóságot. Több van ebben a novellában, mint ami elsőre lejön belőle. Belegondolok egy-egy elemébe, és máris több dolog indoklást kap – például az, hogy miért nem akar Scorpius visszamenni a szülői házba. Érdekes az átok felvetése is, egyszer kifejthetnéd bővebben is, hogy mi ez, akár egy másik, kiegészítő novellában.

5. Mennyire tetszett a történet? 5/4 pont
– Én! Ezt! Imádtam! Groteszk, és ez a műfaj lényege, gyönyörűen kicsavartad a megrázó témát a játékos tálalással. Olyan volt, mintha egy drabble-t olvastam volna, csak úgy faltam a sorokat.
Ami miatt levonok pontot, az a sok szóismétlés és a néhány helyesírási hiba, ami benne maradt, ezeket majd javítsd utólag. :) Gratulálok hozzá, nagyszerű lett!

Köszönöm, hogy olvashattam!
Üdvözlettel:
Clarey
Kritika Klub Tag – Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!

mrsppiton 2014.02.25. 21:04:41

Kedves Író!

Annak ellenére, hogy úgy érzem, a csapatodnak nem feleltél meg, maga a történet tetszett. :)
Általában kerülni szoktam az új generációt, mert ők valahogy nem mozgatnak meg, viszont ebben a novellában sikerült átéreznem, amit közvetíteni akartál az olvasók felé. A címválasztás tetszetős, illett a cselekményhez.
A csapatodnak nem feleltél meg maradéktalanul, mert hiába dolgozott Scorpius, ezt nem igazán mugli módra tette. A kulcs felhasználása viszont iszonyú jóra sikeredett, erre aztán nem számítottam, és ez jó, mert végül is, pont ezt keressük egy kihíváson: a kreativitást és az újdonságot. A karaktereket nehéz rossz szóval illetnem, mivel tényleg nem nagyon olvastam a főszereplőkről, ezért nagyjából úgy érzem, hogy olyanok lettek, amilyennek én is elképzelem őket.
A történet olvastatta magát, a cselekményre nem lehet panaszom, mert logikusan haladtál végig, és a végére sem maradt egy nyitott kérdés sem, az emlékek bemutatása pedig tetszett, ezeket minden történetben nagyra értékelem. Határozottan tetszett ez a novella! :)

Köszönöm, hogy olvashattam, sok sikert és magas pontokat kívánok!

mrsppiton, Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)

Csapat: Nem
Kulcs: 5 pont
Karakterek: 5 pont
Cselekmény: 5 pont
Tetszés: 5 pont

lexfelon 2014.02.25. 23:02:05

Kedves Író!

Az biztos, hogy nem egy klisé történetet hoztál nekünk :)

Megfeleltél-e a csapatodnak? Szerintem igen. Bár az előttem véleményezők java szóvá tette, hogy szereplőd mágiát használt, de a pontozási szabályok között nem volt kizáró okként felsorolva a muglik körében elkövetett varázslás (<i>Éppen, hogy a varázsereje révén akar előnyökhöz jutni?</i>).
IGEN

Kulcs: ötletesen oldottad meg, én ennél valami jóval elcsépeltebb dologra asszociáltam volna a tintáról.
5 pont

Karakterek: mivel a new-genről sem tudunk túl sokat Rowling szerint, én nem találtam bennük kivetnivalót. A Potter testvérek kifejezetten tetszettek és azt is megértettem, hogy Scorpius teljesen ellentétesen akart élni, mint a családja.
5 pont

Cselekmény: izgalmas volt, na. Nagyon tetszett a cselekmény tagolt szerkezete is, kétségkívül kreatív megoldást használtál.
5 pont

Összességében nagyon tetszett a mű hangulata; ahogy Virginie írta - megrázó tartalom, könnyed stílusban. Albus pedig nagy csattanó volt.
5 pont

Köszönöm, hogy olvashattam!

lex, Kritika Klub

kyraper 2014.02.27. 09:45:30

Kedves Író!

Sajnálom, hogy a csapatra nem tudok rábólintani, de ez az egyetlen momentum a történetedben, ami hibaként róható fel neked. Keserédes, megható kis történetet hoztál nekünk, nagyon imádtam olvasni.

A kulcsfelhasználásod lélegzetelállító, nagyon ötletes, egyedi, talán a legtökéletesebb ezen a kihíváson. A karaktereidet, főként Scorpot és Alt nagyon szerettem, annyira jó volt újra olvasni róluk. *-* Érdekes volt a történet szerkezete, nagyon szépen sikerült megoldanod, hogy bár kis felvillanásokat kaptunk, mégse váljon kapkodóvá az egész cselekmény. Nem hagytál elvarratlan szálakat, szépen következett egyik esemény a másikból, hogy a végén összefussanak a szálak, és egy gyönyörűen megírt, ügyesen felépített történetet kaptunk így.

Tippem nincs, hogy ki lehetsz, így nem tudom, olvastam-e már tőled, de ha eddig még nem sikerült akkor leleplezés után minden bizonnyal pótolni fogom ezt a hiányosságot, mert most nagyon megnyertél magadnak. :)

Köszönöm, hogy olvashattam, sok sikert kívánok Neked!

Szia, Kyra
Kritika Klub tag (Megtalálsz minket a Merengő fórumán ;) )

Pontok:
1. Nem
2. Kulcs: 5 pont
3. Karakterek: 5 pont
4. Cselekmény: 5 pont
5. Tetszés: 5 pont

Baylon 2014.02.28. 17:25:57

Kedves Író!

Sorban születnek itt nekem az újabb és újabb kedvencek. Komolyan, már megint a földön koppant az állam, hogy mi mindent vagy/vagytok képes/ek megírni végtelenül egyszerűnek tűnő kulcsokra. Nézzük a szempontokat:

1. CSAPAT: Igen
Bár felettem többen felrótták, hogy Scorpius varázsolt a mugli munkája közben, szerintem megérdemled az igenemet, mert nagyon szervesen kapcsolódott mind az előzményekhez, mind a cselekményhez a szakmája.

2. KULCS: 5/5
Azt hiszem, többször mondtam már, hogy ez az eddigi legjobb; már megint ismételhetem magam... mert tényleg az. Hány embernek jutna eszébe tintából szellemidézőszert alkotni? Ráadásul ilyen jól?!

3. KARAKTEREK: 5/5
Annak ellenére, hogy az új generáció nagyon tiszta lap, én úgy éreztem, pontosan ilyenek lettek volna a könyvekben is. Imádtam Albus ücsörgését a szekrényen, ahogy a lábát lógázza, James erőltetett könnyedségét és nemtörődömségét, valamint Scorpius vívódását és fájdalmát is. Fel tudnám róni hibaként, hogy ez utóbbi jelleméből nem következne szükségszerűen ez a drámai végkifejlet... de szemet hunyok felette.

4. CSELEKMÉNY: 5/5
Zseniális! A cseppes bevezetés különösen lenyűgözött, miután megértettem a kulcs lényegét. A különböző szálak tökéletesen összefutnak, és lezárást nyernek. Hiába volt darabokban, mégsem érzem széttördeltnek; mestermű született.

5. TETSZÉS: 5/5...
...megtoldva persze egy vödörnyi csillaggal. Kell-e említenem, hogy nagyon tetszett? Gratulálok hozzá, igazán szép munka.

Köszönöm, hogy olvashattam, és sok sikert kívánok!

Baylon
süti beállítások módosítása