mentor_bellatrix_lestrange_by_valkyrieshadows2.jpgSzeretettel köszöntünk mindenkit az V. Malfoy Kihíváson! Kezdjük a játékot egy olyan történettel, amelyben Bellatrix lesz a Malfoyok tanítványa.

CÍM: Szolgasors
CSAPAT: Mentor
KULCS: Bellatrix Lestrange
JOGOK: Minden jog a könyvek szerzőjét, vagyis J.K. Rowlingot illeti.
MŰFAJ: novella
FIGYELMEZTETÉS(EK): AU, OOC karakterek, szereplő halála
KORHATÁR: 14 év
TARTALOM: Bellatrix a minisztériumi csata után büntetést kap a Sötét Nagyúrtól, amely nem vár következményekkel jár, így kénytelen megoldást találni a problémájára.

Kattints ide, és olvasd el a történetet!

A képet ValkyrieShadows2 készítette.

Szerző: malfoykihivas  2015.04.01. 19:00 20 komment

Címkék: hetero Draco Bellatrix Lestrange

A bejegyzés trackback címe:

https://malfoykihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr647315782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luthien Lovemagic 2015.04.01. 20:27:01

Kedves írótárs!

A végére értem a történetednek, és most vigyorgok. Tudom, tudom, lehet morbid a humorom, meg ez nem egy humoros történet, de akkor is. Már előbb is lehetett sejteni, de a vége akkor is üt. Draco karaktere fenomenálisan volt megírva. Ritkán olvasok olyan történetet, ahol ennyire jól van megírva a karakter. Azt kell mondjam, igazi mardekáros volt :D Jó volt olvasni!

Üdv: LL

Virginie* 2015.04.03. 22:22:40

Kedves Író!

1. CSAPAT: NEM, nekem ez nem elég mentorkodásnak. Draco megmutatott néhány bájitalt Bellának, és ennyi volt az egész. Értem én, hogy egy félórás bájitaloktatás lehet kibírhatatlan és megerőltető mind a tanítvány, mind a mentor számára, de nekem ez kevés volt.

2. KULCS: Bellatrixnak főszerepe volt egyértelműen, és ráadásul két Malfoyt is bevontál az akcióba. Ezzel elégedett vagyok :)
5 pont

3. KARAKTEREK: Rövid novella volt, valójában egyetlen hosszabb jelenet, minimális lezárással,így aligha lehetett részletesen bemutatni a szereplőidet.
Draco küszködik, mint egy gyerek, akit bűnözésre kényszerítenek. Csodák csodájára az utolsó pillanatban valahogy előtör belőle a cseles, mázlista énje, és egy csapásra megnyeri a privát családi gyilkolási versenyt. Bella gonosz, de nem túl élesszemű, Abraxas pedig furcsa módon beletörődő és gyenge.
3 pont

4. CSELEKMÉNY: Draco zsenialitásán picit meglepődtem, mert hát a félórás főzési idő elején még ötlete sem volt, mit tegyen, de a végére már nem csak kitalálta, de valahogy szerzett is észrevétlenül hajszálat Rodolphustól. Bella meg vak volt, figyelmetlen, ami aligha jellemző rá, pláne, ha a saját élete és mágiája függ ettől. Azt sem értettem, hogy miért adja meg magát ilyen könnyen a két Malfoy, elvégre még csak nem is Voldemort parancsolt rájuk, sőt, Bellát megbüntette, boldoguljon, ahogy tud. Abraxas viszont önfeláldoz, és beelrángatja az unokaöccsét is ebbe. Nem túl hihető.
3 pont

5. TETSZÉS: Bevallom, nem tetszett túlságosan. De ez egyéni nézőpont, az ízlések különböznek. A bájitalról szóló részt kicsit untam, és mivel a szereplők motivációjával is gondom volt (amit a cselekménynél részleteztem), nem tudtam beleélni magam a történetbe.
2 pont

További sok sikert kívánok!
üdv,
Virginie

Bigfoot2 2015.04.06. 21:16:51

Kedves író!

1, Hát, hagy maga után egy kis hiányérzetet, de igen.

2, A kulcs megfelelt, külön örültem Abraxasnak, kár hogy keveset szerepelt. 5 pont

3, Karakterek: Draco tetszett, jól voltmegírva. Bellatrix szerintem nem ilyen àtverhető, de az OOc jelzés miatt elfogadom. A harmadik szereplőről sajnos nem sokat tudunk meg. 4pont

4, Cselekmény: Itt vagyok kicsit bajban, mert vannak dolgok, amiket hiányolok. Nem tudtuk meg, hogy Abraxas miért hajlandó feláldozni magát, és jó lett volna ezt kifejteni. Viszont kárpótolt érte a vége, mert ezt nem vártam. 4 pont

5, Nem mondanám, hogy a kedvenc történetem lett, de olvastam már rosszabbat is. 3 pont

Gamer Lány 2015.04.07. 09:14:03

Kedves Író!

Igazán érdekesnek találtam a történetedet,de azért furcsálltam is néhol.

1, Csapat: Nem. Sajnálom, de egy mentornak általában kéne, hogy legalább valami célja legyen, például a tanítás. Draco viszont kb csak túlélni akar, pontosabban menteni akarja a nagyapját, de nem tanítani.
2,Kulcs: Bella teljesen a helyén volt. 5pont
3, Karakterek: Draco rendben volt, Bella viszont sokkal gyanakvóbb kellett volna hogy legyen. Abraxas meg a saját árnyékát alakította? 2pont
4, Cselekmény: Tetszett, de hiányos volt. Például Abraxas mért adja fel? Bella hogy nem veszi észre, hogy a férje gyengül? 3pont
5, Cöcö... elment. 3pont

Szerintem, ha egy kicsit tovább írtad volna, még jobb lett volna. Ha van lehetőséged, akkor kicsit bővítsd ki.
Sok sikert!

Gamer Lány

G.Mária 2015.04.11. 11:13:09

Kedves Író!

1, A csapatot hiányosnak érzem, és ha jobban ki lett volna a fejtve a tanítás része, akkor igen lenne, de így NEM.

2, Bella teljesen a helyén volt. 5 pont

3, Karakterek. Draco kifejezetten tetszett, tökéletesen mardekáros volt. Bella olyan volt, mint aki el van varázsolva, mintha a betegség az eszét is elvette volna. 3 pont

4, A cselekmény azon kívül, hogy jócskán ki lehetett volna még fejteni, egész jó volt. Ha Bepillanthattunk volna Abraxas és Bella alkujára, ha részletesebb, sokkal jobb lett volna. 3pont

5, Nagyjából leírtam a véleményemet, a fogalmazásmód tetszett. Gördülékeny és olvasmányos. 3 pont

Sok sikert!

Marika

SlytHay 2015.04.12. 00:11:34

Kedves Író!

1. NEM
Bellatrix egyszerűen csak azt követelte, hogy Draco tanítsa meg neki egy bájital elkészítését – Draco pedig megtette. A mentor és tanítványa közötti kapocsnak – legyen az pozitív vagy negatív – jele sem volt, ami viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy egy mentor-tanítvány történetről beszélhessünk.

2. Kulcs:
Bellatrix a tanítvány szerepében tűnt fel, nyugodtan mondhatjuk, hogy a történet középpontjában állt, hiszen az ő büntetésének a következményére keresett megoldást, amit aztán meg is talált.
5 pont

3. Karakterek:
Bellatrix és Draco is rendben voltak, hozták a kötelező jellemvonásokat, viszont Bella egy paranoid személy, aki nem hinném, hogy engedné, hogy egy ilyen fontos bájital főzése közepette Draco akár csak egy percre is elhagyja a pincét – annál sokkal gyanakvóbb. Abraxas megjelenésének örültem az elején, utána azonban sajnáltam, hogy nem kaptunk egy kis bepillantást az idős Malfoy fejébe, hogy miért törődik bele ennyire egyszerűen a sorsába. Egy csipetnyivel több életet kellett volna lehelni a szereplőkbe – ezt hiányoltam.
3 pont

4. Cselekmény:
Bevallom, a cím alapján teljesen mást vártam. Még a leírás után is. Végül egy előzménnyel és utószóval társított bájitaltan órát kaptam a Malfoy kúria pincéjében. Ez persze nem rossz, csak kicsit váratlanul ért, ennyi. Ami inkább gondot okoz a történetben, az a sietség. Vagy inkább mondanám úgy, hogy egy kiragadott jelenetet írtál itt meg, ami ha egy hosszabb történet egyik fejezetéül szolgál (persze levágva az utolsó, temetőben játszódó jelenetet), egy szavam sincs, így viszont kevésnek éreztem, mint különálló, egész történet. Az alapötlet jó, csupán a környezetet, amiben az egész jelenet játszódik, nem igazán teremtetted meg hozzá. Abraxas Malfoyról, az ő fizikai és szellemi állapotáról is szívesen olvastam volna néhány sort, csak hogy megismerhessem a motivációját, hogy miért is ment bele pontosan ebbe a bájital-bizniszbe Bellatrixszal. A végén tetszett az a kis csattanó. Két legyet egy csapásra, csak itt a két legyet két különböző légycsapóval végezték ki. :)
3 pont

5. Összbenyomás:
Gyorsan tudtam haladni az olvasással, ami már alapjáraton pozitívum, mert nem volt, ami igazán megakasztott volna. A történet hiányosságai és ki nem fejtett elemei azonban sajnos szinte végig lehúzták az olvasási élményt.
3 pont

Köszönöm, hogy olvashattam a történetedet!
Üdv,
SlytHay

Szilvia Ruff 2015.04.13. 13:07:55

1. Megfelelt-e a történet a csapatának? Is-is. Draco tanította Bellatrixot, bár kényszerből, és inkább csak elmagyarázta neki, hogyan is kell elkészíteni a bájitalt. Nem teljesen töltötte be a mentor szerepét.
2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak?
A történet teljes egészében Bellatrixról szólt.
5 pont
3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? (1-5)
Abraxasnál engem roppant mód zavart, hogy ennyire beletörődően adta át magát Bellatrixnak anélkül, hogy bármit is megtudtunk volna róla, hogy miért teszi ezt.
Bella lehetett volna szemfülesebb is mind Draco pár perces eltűnését illetően, mind a férjét illetően.
Draco a kezdeti nehézségei ellenére, hogy sejtelme sem volt róla, hogy miként mentse meg a nagyapját, egész gyorsan kitalálta, hogy miként is hajthatja végre a tervét. Az nem teljesen tiszta, hogyan is szerezte meg mindössze pár perc alatt a hajszálat Rodtól.
3 pont
4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? (1-5)
A történet teljesen korrektül volt megírva, egy novellának teljesen elment.
4 pont
5. Mennyire tetszett a történet? (1-5)
Van benne egy elírás, ami nagyon megnevettetett a történet olvasása közben.
"A zöld növényt egy aprócska tálba tette, és mialatt részletesen elmagyarázta Bellatrixnak a megfelelő kézmozdulatokat, őt pár gőteszemmel összetörte, majd óvatosan az üstbe öntötte."
Elképzeltem, ahogy összetöri Bellatrixot Draco, és beleönti az üstbe. Feldobta a napomat ez a kis hiba, és szerethetőbbé tette számomra Bellát, akit egyébként nagyon nem kedvelek. :D
4 pont.

Kihívás Admin 2015.04.13. 22:15:22

@Szilvia Ruff: Kedves Szilvia!

Kérlek, írd meg hogy végül is inkább igen-t vagy inkább nem-et adsz az első szempontra, mivel csak így tudjuk majd a pontokat kiszámolni.

Köszi a megértést! :-)
Heteira

Szilvia Ruff 2015.04.15. 09:33:36

@Kihívás Admin: Hosszas mérlegelés után úgy döntöttem, hogy igen. Elvégre tanította valamilyen szinten a nőt, még ha csak elmagyarázott is neki egy bájitalt. :)

Hirondelle 2015.04.22. 19:03:47

Kedves Író!

Ennek a történetnek haláli jó lett a vége, de kezdjük az elején.

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
Ha nem nézem azt, hogy ez az egész tanítás kicsit légbőlkapottnak érződik,végül is elmondható, hogy Draco tanított, meg ekörül forgott a történet is.
IGEN

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak?
Bellatrix tanulni akart, tanult, a célját is elérte végül meg kulcsfigura is volt. Csak éppen logikátlan volt néha a viselkedése, de ez már inkább a karakterkidolgozás meg a cselekmény problémája.
5 pont

3. Milyen jól dolgozta ki az író a karaktereket?
Sajnálom, hogy ezt kell mondjam, de úgy éreztem, Abraxas mintha ott sem lett volna, mintha nem is élő ember lenne, úgy viselkedett a történetben. Pedig őrá annyira kíváncsi lettem volna. És miért egyezett bele a saját megölésébe? A sárkányhimlő miatt, amiről úgy gondolta, hogy úgyis elviszi? Ezt kifejthetted volna. Bellatrixnál logikátlan volt, hogy nem kezdett Dracóra gyanakodni, bár a jelleme az eléggé bellatrixos volt, már amennyit láttunk belőle. Draco elég jó lett, de valahogy őbelőle sem kaptunk sokat.
3 pont

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt?
Nem értettem, hogy Abraxas miért egyezett bele ebbe a dologba, sem azt, hogy Draco miért. A közepe felé valamit megemlítesz, hogy Draco félt Bella lehetséges bosszújától, de szerintem ezt hamarabb is megemlíthetted volna, meg ha már amúgy is gyenge volt Bellatrix, akkor miért kellett Dracónak annyira félnie tőle? Miért pont Draco kellett, hogy megtanítsa ezt a bájitalt, mikor főzött a fiú ilyet ezelőtt? Nem hinném, hogy a Roxfortban ilyen bájitalokat tanultak volna. Az, hogy a nő elégtételt akart venni, nem volt túl erős magyarázat, mert miért bízná egy ilyen fontos bájital elkészítését egy kölyökre, aki még kb. sosem csinált ilyet ezelőtt, amikor ott van Piton, aki profin megcsinálhatta volna? Valahogy inkább Pitont kellett volna kilőnöd szerintem, akkor hihetőbb lenne az alapszitu. Meg kicsit gyanús volt, hogy Draco kisiet, aztán a nőnek háttal rakja bele a hajszálakat a fiolákba. Ki nem fogna egy ilyentől gyanút? A szolga megnevezés a bájitalban meg a címben szerintem nem volt annyira találó, inkább volt szó táplálékról, vagy energiavámpírkodásról, a szolgálat számomra kicsit mást jelent. Amúgy gördülékeny volt a történet és követhető. A vége is jó lett.
3 pont

5. Mennyire tetszett a történet?
Alanyproblémák fordultak elő, nem megfelelően használt szavak, ezek kicsit lerontották az élményt, meg a nem tisztázott okok, indokok. Draco furfangossága és az ütős kis befejezés viszont feledtette a dolgot. És az is pozitívum, hogy a szöveggel jól lehetett haladni, nem nagyon akadtam el és élvezetes volt olvasni.
3 pont

Köszönöm, hogy olvashattam!

Üdv: Hirondelle, Kritika Klub

Endra 2015.05.05. 13:07:07

@Luthien Lovemagic:

Kedves LL!

A kritikádon én is jót vigyorogtam. :) Első körben Bellát akartam kinyírni, de az túl egyértelmű lett volna, és nem is ment volna könnyen. :) Draco adta magát, bár lehetett volna csiszolni még rajta.

Köszönöm, hogy írtál. :)
Üdv: Endra

Endra 2015.05.05. 13:10:51

@Virginie*:

Kedves Virgine*!

Rengeteg hiányossággal rendelkezik, ezt tudom, de mentségemre szóljon, hogy két nap alatt írtam, azt is telefonon. Nekem sem nőtt a szívemhez ez a novella, és jócskán lesz rajta mit javítanom, mielőtt máshova felteszem.

Köszönöm a véleményed!
Üdv: Endra

Endra 2015.05.05. 13:12:54

@Bigfoot2:

Kedves Bigfoot2!

A terveim között szerepel, hogy ha bővítem, részletesebben kifejtem majd a Bella/Abraxas között történt megállapodást, sajna arra nem volt időm.

Köszönöm a véleményed!
Üdv: Endra

Endra 2015.05.05. 13:15:51

@Gamer Lány:

Kedves Gamer Lány!

Azért nem mentem bele abba, hogy Bella észreveszi-e a férje állapotát, mert Draco volt a középpontban. Bella észrevehette, de a vége miatt nem is akartam részletezni, lelőtte volna a poént. :) Abraxas valóban olyan lett, mint egy árnyék, ezen majd dolgozom.

Köszönöm a véleményed!
Üdv: Endra

Endra 2015.05.05. 13:17:27

@G.Mária:
Kedves G.Mária!

Az Abraxast és Bellát érintő dologról már fentebb írtam. :)

Köszönöm a véleményed!
Üdv: Endra

Endra 2015.05.05. 13:20:36

@SlytHay:

Kedves SlytHay!

Ennél a történetnél az időhiány volt az, ami nem engedte, hogy részletesebben belemenjek Abraxas dolgaiba, pedig szerettem volna. Ha minden jól megy, kibővítve már érthetőbb lesz, hogy miért ilyen. :)

Köszönöm a véleményed!
Üdv: Endra

Endra 2015.05.05. 13:22:21

@Szilvia Ruff:

Kedves Szilvi!

Ha nem hívod fel a figyelmem erre a hibára, észre sem vettem volna, de én is jót mosolyogtam, mikor megláttam. :)

Köszönöm, hogy írtál!
Üdv: Endra

Endra 2015.05.05. 13:25:52

@Hirondelle:

Kedves Hirondelle!

A számodra felvetődött kérdések, nekem sem ismeretlenek. Ha kibővítem, mindenképp részletesebben írok majd ezekről. Hátha akkor jobb lesz. :)

Köszönöm a véleményed!
Üdv: Endra

Luthien Lovemagic 2015.05.05. 13:40:41

@Endra: Szia!

Mindig van min csiszolni. Én továbbra is azt mondom, hogy hibák ide vagy oda, de szórakoztató ez a történet.

Üdv: LL

Endra 2015.05.05. 13:59:44

@Luthien Lovemagic:

Örülök neki, hogy tetszett. :) Nem szeretem Bellát, és a történettel sem vagyok kibékülve, talán majd egyszer. :)

Üdv: Endra
süti beállítások módosítása