magus_kopeny.jpgKedves Olvasók!

Jó szórakozást kívánunk a mai történethez:

CÍM: Ami a legfontosabb
CSAPAT: Mágus
KULCS: köpeny
JOGOK: Minden jog J. K. Rowlingé, nekem anyagi hasznom nem származik belőle.
MŰFAJ: novella
FIGYELMEZTETÉS: nincs
KORHATÁR: 12 év
TARTALOM: Az Azkaban mindenkit megváltoztat. Lucius Malfoy arra ér haza, hogy mindenkiért küzdenie kell.


Kattintsatok ide, és olvassátok el a történetet!

Szerző: malfoykihivas  2014.02.04. 19:00 12 komment

Címkék: hetero lucius kopeny

A bejegyzés trackback címe:

https://malfoykihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr405793154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hana Neko 2014.02.05. 18:39:17

Kedves Író!

Meglehetősen vegyes érzelmeim voltak már tegnap is a novelláddal kapcsolatban és még most, második olvasásra is azok vannak. Minden esetre azt előre leszegezném, hogy tetszett, csak épp… nem is tudom. Valami nekem hiányzott belőle, na de mindjárt le is írok mindent szép sorjában, hátha úgy magamnak is megvilágítom, hogy mi volt az. :)

Először is azt kell mondanom, bajban voltam a csapatnál, mert én egyáltalán nem éreztem úgy, hogy ennek a történetnek a középpontjában Lucius varázslók között végzett munkája áll. Sok minden mást tudtam volna odahelyezni a családi összetartástól egészen Lucius vezekléséig, de hogy őszinte legyek, a munka valahol a sor végén jutna eszembe. :( Számomra ez a történet nem erről szólt, nem is sokat tudtunk meg erről, hogyan éli meg Lucius azt, hogy dolgoznia kell, vagy hogy akkor most pontosan mit is csinál a Szent Mungóban. Számomra azzal az „1 hónap múlva” felirattal épp azt a részét ugrottad át a történetnek, amiről az idei kihívás írásainak szólni kellett volna. Épp ezért pedig bármennyit gondolkodtam rajta, az én szájízem szerint nem felelt meg ez a novella a csapatodnak és a kulcsod is eléggé esetleges lett, nagyon sajnálom. :(

A karakterekkel kapcsolatban is eléggé visszás érzéseim voltak. Lucius nagyon szimpatikus lett, de épp ezért éreztem úgy, hogy egy OOC figyelmeztetést nem ártott volna kitenned. Alapvetően nem igazán szeretem Luciust a ridegsége és a távolságtartó kimértsége miatt, de itt rettenetesen lágy volt. Megértem, hogy a börtön megváltoztatja az embert, egy családi tragédiáról már nem is beszélve. Nincs is ezzel semmi gond, én igazán csak azt az OOC figyelmeztetést hiányoltam a történet elejéről. Ha ott lett volna, akkor egészen biztosan nem „kötözködnék”, mert nem a rideg, kimért, könyvbéli Malfoy viselkedést vártam volna. Draco alapvetően rendben volt, bár kicsit önző és gyerekes dolognak éreztem, hogy így hátat fordít a családjának, ez nálam még belefért az ő karakterében. Narcissáról pedig azon kívül, hogy mennyire szép nem igazán tudtunk meg semmit. Azt viszont talán kicsit túl sokat is hangoztattad. ^.^”
Számomra Hermione volt a legélőbb szereplő a történetben, pedig őt megvallom, ki nem állhatom. Itt mégis egészen megkedveltem őt a végére, bár kicsit úgy éreztem, hogy elnyomta a Malfoyokat.

A cselekmény összességében tetszett, nagyon jó volt az alapötlet amivel dolgoztál. Kicsit elkapkodottnak éreztem a dolgot, nagyon sajnálom, hogy épp azt az egy hónapot ugrottad át, amikor Lucius dolgozott. Arra igazán kíváncsi lettem volna, hogyan fogadják egyáltalán a varázslók, hogy egy volt azkabani rab a betegek között dolgozzon, mikor a beteg varázslók és boszorkányok akár elég kiszolgáltatott helyzetben is lehetnek a gyógyítókkal szemben. (Ahogy ezt Narcissa esetével szépen meg is mutattad.)
Arra azért igazán kíváncsi lettem volna, hogyan lett épp Hermione egy ilyen helyzetben Narcissa ápolója. Nagyon remélem, hogy egyszer még esetleg ki fogod ezt a történetet bővíteni és az ilyen részleteket megosztod velünk. :)

Most eléggé gonosz, házsártos boszorkánynak érzem magam, szóval remélem, nálam sokkal kevésbé kukacoskodó pontozóid lesznek még itt a kihíváson. Mert összességében nekem is tetszett a történeted, a stílusod nagyon könnyen olvastatja magát, csupán a cselekményben volt egy-két bökkenő, amiket igazán jobban kidolgozhattál volna. Az az egy hónap… Nekem az hiányzott nagyon. Meg az OOC figyelmeztetés.
Ettől függetlenül igazán gratulálok, nagyon szép történetet adtál nekünk és nagyon örülök, hogy a vége happy end lett. Végig volt egy kis félelem bennem, hogy nem így lesz, megkönnyebbülten mosolyogtam, mikor a végét olvastam.

Puszi,
Hana Neko

Csapat: Nem
Kulcs: 2
Karakterek: 3
Cselekmény: 4
Tetszés: 4

Virginie* 2014.02.05. 20:03:50

Kedves Író!
Ahogy az előttem hozzászóló, én is bajban vagyok.
A novellád érzelmes, helyenként megható lett. Ám egészében véve hiányosnak érzem, millió kérdésem lenne még, amire a szövegben csak utalsz, vagy éppen - mint lényegtelennek tartott információt - kihagysz belőle.
Miért lett épp Hermione Narcissa ápolója? Mi történt az egy év alatt, míg Lucius börtönben, Draco ki tudja hol, Narcissa meg már kómában volt? Mit dolgozz Lucius végül? Milyen tapasztalatokat szerzett, és ezek hogyan befolyásolták a további életét? Mit érzett ő a munkával kapcsolatban? Mert az kevés, hogy Draco égből pottyant ötlete alapján hajlandó volt rá, aztán végül semmit nem tudtunk meg arról az egy hónapjáról.
És pont a fenti kérdések miatt érzem úgy ,hogy nem feleltél meg a kihívás témabeli követelményének. Nem Lucius munkavállalásáról írtál, pedig pont az volt a feladat.
A kulcsod, a köpeny, szintén jelentőségét vesztette azáltal, hogy annyit tudunk csak, hogy Lucius megkapta, majd megtartotta emlékül. Nekem ez kevés.
A karakterek közül Narcissát szépnek, riadtnak és szerelmesnek ábrázoltad, ezzel számomra szimpatikussá vált, nagyon drukkoltam neki, hogy felébredjen. Draco elkényeztetett, felelőtlen kölyök, aki az apja miatt érzett haragja miatt magára hagyja az anyját. Lucius távolságtartó, de ez is malfoyos vonás, jó lett. Hermionéval már nehezebben boldogultam. Mit keresett a kúriában Narcissa mellett? Hogyan tudott udvariasan, szinte barátságosan viselkedni Luciusszal? És az "asszonyság", "uraság" megjegyzések részéről borzasztó furcsán hatottak.
A stílusod olvastatta magát, és a végén kifejezetten szép képet tártál elénk a kertben sétáló családról, valamint a távozásra készülő lányról.
Sajnálom, hogy nem tudtam pozitívabban értékelni a történetedet. Bizonyára sok időt szántál rá, és néhány szempontból remekül sikerült, de úgy vélem, ráférne egy kis bővítés. Hogy ne maradjon hiányérzetünk.
További sok sikert kívánok a kihíváson, és köszönöm, hogy olvashattam!

Pontok:
1. NEM
2. Kulcs: 2 pont
3. Karakterek: 4 pont
4. Cselekmény: 3 pont
5. Tetszés: 3 pont

dnagy_agi 2014.02.05. 23:53:34

Szép történet lenne, gördülékeny írás, de sajnos nagyon érződik rajta, hogy bizony időre kellett befejezni: kidolgozatlan. Kicsit olybá tűnik, mintha már a versenykiírás előtt lett volna egy gondolatsor az író fejében, és ezután a megadott szempontok szerint megerőszakolta volna a már körvonalazódott történetet, így bizony nagyon csikorog számomra a dolog.

A csapatának tulajdonképpen megfelelt, a főszereplő mágusi munkát végzett több szempontból is, és azt is értem, hogy ennek fontosságát a Draco által szabott feltétel hangsúlyozza, mégsem érzem, hogy ez olyan lényeges eleme lenne a történetnek.

A kulcs említés szintjén megjelenik ugyan, de ez elég gyenge volt számomra, szintén nincs különösebb jelentősége a történtben.

Sajnálom, hogy így alakult, mert az írásmód nekem azt sugallja, az írónak van keresnivalója toll és papír közelében, de itt egyértelműen több időre lett volna szükség egy átgondoltabb munkához.

Csapat: Igen
Kulcs: 2
Karakterek: 3
Cselekmény: 3
Tetszés: 4 (biztatásként,hogy ha egyszer alkalmad adódik rá, kedves Író, jobban kidolgozod a történetet, mert az alapötlet jó, és szerintem képes vagy vele osztatlan sikert aratni! :) )

Illy · http://www.nightlife.eoldal.hu 2014.02.06. 16:34:12

Kedves Szerzőtárs!

Nagyon szép történettel örvendeztettél meg minket, jól esett olvasni. :) Néhány helyen egy kicsit kidolgozatlan volt ugyan, szívesen olvastam volna hosszabban is. Remélem, egyszer megfogod majd írni a bővített verziót, mert sok-sok lehetőség rejlik még ebben az ötletben. Eddig még nem sokszor volt alkalmam olyan történetet olvasni, ahol Narcissa főszerepet kapott, nagyon örültem, hogy itt (annak ellenére, hogy milyen kiszolgáltatott és tehetetlen helyzetben volt) ennyire kiemelt szereplő lett Lucius mellett. :)
Talán épp ezért a történet elején eléggé fanyalogtam Hermione jelenlététől, nagyon reméltem, hogy nem egy Lumione történet fog kikerekedni a dologból. Nem mintha különben gondom lenne a párral, (bár nincs a kedvenceim között…) de azért sokkal jobban örültem, hogy a végén Lucius hű maradt Narcissához, mert az elején odakeveredett pár gondolat (főleg Hermione oldaláról), amit nem tudtam hová tenni.

Köszönöm, hogy olvashattam a történetedet! :)
Rii chan

Anikó Lukács 2014.02.06. 16:53:43

Kedves Író!

Nem nagyon tudom, most mit gondoljak, inkább nekilátok a pontoknak, ott pedig kifejtem a mondanivalóm.

1. Csapat: NEM
Sajnálom, tényleg. Itt Narcissa Csipkerózsika-álmán, Draco hisztis duzzogásán és Hermione nyifogásán volt a hangsúly, nem azon, hogy Lucius most közhasznú munkát végez a varázstársadalomban.

2. Kulcs: 2/5
Nem lesznek ezek szép pontok, úgy érzem... De sajnálom. Köpeny volt, köpeny ment. Megtartotta. És? Egyrészt nem hiszem el, hogy Lucius csak úgy csettintésre így csinál. Persze, börtönév, de mivel én nem tudok meg erről az időszakról semmit, nem jön át a tartsuk-meg-a-köpenyt dolog.

3. Karakterek: 2/5
Szerintem édesanyám hamarosan csuklani fog... De megindoklom, miért pontozlak ennyire alacsonyan.
Kezdjük a legkisebb bajommal: Hermione és Draco nem ilyenek. Hermione céltudatos nő, elég temperamentumos is ráadásnak. Az, hogy ápolónak tanult... Hamarabb hiszem el neki azt, hogy orvos, de legyen. Végül is szép, emberközeli szakma, elhiszem, hogy Hermionénak van hivatástudata. De hogy került oda? Miért pont ő? Egy sárvérű (amit következetesen muglinak írsz, és nem jöttem rá, hogy miért, de lehet, hogy én vagyok egyszerű lélek) lány, akit Draco szívből gyűlölt, na majd pont ő lesz? Ugyan.
Draco meg egyedül a szülei miatt állt át a Nagyúr oldalára a végső ütközetben. Legalábbis én így gondolom, hiszen Dumbledore-t sem akarta megölni, a táltostüzet sem akarta, nem akart ő semmit, csak kimaradni az egészből. Itt meg hisztizik, duzzog meg picsog, mert hogy az apja milyen rossz ember. Ugyan, ő sem különb nála - az anyját pedig soha nem hagyná így! Narcissa az ő támasza volt, és énszerintem Draco soha, de soha nem hagyná cserben őt.
Aztán Narcissa. Ha nem családanya, hanem egy tizenhárom éves első szerelmes bakfis lenne, értékelném. Egy ideig még elmegy ez az érzelmes hangvétel tőle, mert szerintem tényleg nem olyan, mint az átlag-Malfoy, de ez már sok volt.
Na meg Lucius... csak értük éli túl a börtönt, ők számára a legfontosabbak a világon... Értem én, hogy tanult az esetből, de ide _kellett_ volna az az egy év, ami megmagyarázza a karakterbeli különbségeket. Mert itt most van egy számomra csapongó Lucius, aki egyszer így, másszor úgy van, én meg próbáljam összelegózni a dolgokat.

4. Cselekmény: 3/5
Ha leszámítom a fentebb említett hiányosságokat, nem volt vele különös bajom.

5. Tetszés: 2/5
Én sajnálom... Ez a történet nem nekem lett kitalálva. A megfogalmazás, a cselekmény, a karakterek nem nekem valóak. Ennek ellenére örülök, hogy olvashattam!

heloise

Baylon 2014.02.06. 18:19:08

Kedves Író!

Jó kis alapötlet volt ez, van benne fantázia,

és ráadásul nagyon sok jellembeli fejlődést

le lehetett volna írni vele. Az első, és

legfontosabb problémám az volt vele,

hogy kész karaktereket kaptunk, nagyon

eltérőeket a könyvekben megismertektől,

és egy hosszú-hosszú eseménysor

legvégébe csöppentünk bele. Magyarán ez

egy szép, tartalmas, filozofálgatós regény

utolsó egy-két fejezetének a puszta

cselekményét tartalmazta, néhány

gondolattal megfűszerezve, amik sejtették,

hogy mi is történt a szereplőkkel

korábban. Így, ebben a formában kicsit

"kivitelezetlennek" tűnik nekem. Nézzük

szempontok szerint:

1. CSAPAT: Nem
Hiába dolgozott Lucius a Mungóban, ez

csak egy mellékszál. Nem cél volt, hanem

csak eszköz, és még annak is csupán

szemhunyással elfogadható.

2. KULCS: 3/5
Igen, volt köpeny rajta a munka alatt,

megtartotta, mert emlékeztette arra, hogy

másokon segített, ez utólag lejött, de

közben arra gondoltam, hogy azért maradt

Luciuson, hogy ne koszolja össze magát a

bájitallal. Kicsit furcsa volt, nem illett bele

a képbe, de láttam értelmét (igaz, teljesen

más szempontból).

3. KARAKTEREK: 2/5
Ilyenné válhattak, persze, de hogyan és

miért? Nem tudtam mihez kötni a

szereplők személyiségét, a könyvekhez

képest homlokegyenest mások, főként

Hermione és Draco. Még mindig az eleje,

a háttér hibádzik.

4. CSELEKMÉNY: 4/5
Logikailag megfelelő, de sajnos eléggé

kidolgozatlan. Csak ismételni tudom

magam: ez egy nagyon jó alapötlet, ne

szegjem kedved a kevés ponttal. Talán

nem ide való, de megvalósításért kiált egy

regény, vagy egy hosszabb novella

formájában.

5. TETSZÉS: 4/5
Mint már említettem (néhányszor): igenis

jó, csak szánj rá majd több időt, kíváncsi

lennék rá, mi sül ki ebből a kedves

Hermionéból, megbocsátó Dracóból és

megtört Luciusból.

Baylon

shanon widow 2014.02.11. 21:15:11

Szervusz, kedves alkotó!
Második olvasatra sem világosabb a sztori. Nem tudom eldönteni, hogy megszenvedtél vele, vagy kifutottál az időből, vagy nem vetted komolyan a dolgot. Mindezek ellenére bár tele van hiányosságokkal a történet, nem rossz próbálkozás, mert az ötlet az jó, csak rá kellett volna dolgoznod.

1. Megfelelt-e a történet a csapatának? NEM (teljesen)
Hmmm. Torta, aminek csak piskótája van, illetve torta, amihez mindössze krémed van. Melyik tetszik? Pont az maradt ki, amire kíváncsiak voltunk, amiből az egész általad felvázolt helyzetnek következnie kellett volna. Na de majd legközelebb!

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak? 2 PONT
Nem rossz a felhasználása, csak kicsit furcsa. Az, hogy Hermione adja oda neki, szerintem fele annyira sem szimbolikus, mintha Lucius mondjuk Narcissa felépülése érdekében viselte volna bájitalfőzés közben. Szép gondolat, hogy majd Lucius másokon segít, de megmosolyogtató. Épp azt kellett volna elérned, hogy természetesnek véljem a segítő szándékát.
A végén ráadásul belegabalyodtál a köpeny viselésébe: azt írtad, Narcissa felvette, aztán azt, hogy Lucius nem vette le. Akkor?

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 2 PONT
Hermione: nos, úgy viselkedett akár egy házimanó. Nem értettem, hogy került oda (munka vagy önkétesség?), hogy miért szólítja uraságnak Malfoyt. A Narcissáról való áradozás is sok volt, az pedig hogy a végén ezek után szó nélkül lelépett, elég ellentmondásosra sikerült.
Narcissa gondolatai érdekesek voltak, és nem tudom eldönteni, hogy sok-e egy ötven év körüli nőhöz.
Lucius: a ő a másik sarkalatos pontja az egésznek, valahogy együtt vitték a történet ívét Hermionéval, mégse tudtam meg róla olyasmit, ami megmagyarázná a viselkedését, a hozzáállását a környezetéhez, a családjához, mindenhez. Az azkabani fogság nem hinném, hogy annyira megtörte volna, ugyanis Draco hatodévében már járt ott...
Draco sem az igazi, ő is félrecsúszott valahol. Furcsa összképet adtak ők négyen.

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 3 PONT
Ez az ötlet nem novellának való, talán ezért húzza le az élményt. Van jellemfejlődés, de már a végére érünk oda. Mintha elkaptad volna valakitől az eredményt a matek dolgozat egyik feladatára, de gőzöd sincs, hogyan juthatsz el oda. Nem töltötted ki a részt a példa és az eredmény között. Bocs, hogy ilyen bugyuta példákkal szolgálok, de próbálom körülírni, hogy máskor eszedbe jusson.
Narcissa furcsa mámora, állapota, bármije - ismeretlen baja - jó gondolat, de elég esetlenül intézted el. Mivel nem tudják a konkrét okot, hogyan létezhetne rá bájital? Az emlékek vagy fontos dolgok, amik Luciustól és Dracótól származnak, nos... furák. Semmi jelentőségét nem látom az emlékek ebbéli felhasználását egy ájult nő felébresztésében. Lucius Malfoy neves medimágusokat hívott volna, fizette volna a kezelést, mindent megtett volna, hogy felébresszék a nejét és visszakapja, és talán a legutolsó gondolata lett volna, hogy ő kísérletezik, még akkor is, ha így próbál vezekelni a korábbi rossz döntései miatt.

5. Mennyire tetszett a történet? 2 PONT
Sajnálom, hogy inkább alacsony pontokat voltam kénytelen adni, de ez most így alakult. A stilisztika sem az igazi, tele van magyartalan mondatokkal, amelyek csak még vettek az élményből, és bár igyekszem elvonatkoztatni, mégis fontosnak tartom a kivitelt. Ha jobb, akkor kevésbé zavaró a többi hiányosság. Mindent összevetve az alapötlet jó, csak érnie kellett volna, kiteljesedni. Limitek közt alkotni nehéz, így látatlanból, elfogulatlanul úgy érzem, ki kell még forrnod ahhoz, hogy ilyen terepen próbáld ki magad.

Azért örültem. Ha regénnyé nőni ki magát idő közben, az jó lenne :)

mrsppiton 2014.02.18. 16:53:45

Kedves Író!

Ezzel a történettel kicsit bajban voltam. Nem csak azért, mert a kulcspárja igencsak jól sikerült, ezt pedig mindig nehéz ellensúlyozni, hanem azért is, mert elsietettnek és néhol nagyon karakteridegennek éreztem a szereplőket.

Csapat: NEM
Nem éreztem, hogy igazán a munkán lett volna a hangsúly, pláne nem Lucius munkáján.

Kulcs: 2
Alig érzékeltem a jelenlétét, pedig épp ez lett volna a lényege. A végén ugyan volt valamennyi szerepe, de lehetett volna több is.

Karakterek: 3
Lucius számomra túlságosan karakteridegen volt, Narcissa gondolatai hozzá illők voltak, Hermione is nagyon kifordult magából, illetve a problémám az, hogy nem nagyon sikerült konkrét személyiségeket megismertetned velünk, inkább csak szereplőket.

Cselekmény: 4 pont
Ha jobban kidolgoztad volna a szereplőket és magát a történetet is, akkor remek novella sikeredett volna belőle. Így sem lett rossz, de a fent említett észrevételek miatt nem tudok maximális pontot adni. Javaslom, hogy ha vége a kihívásnak és van kedved, akkor bontsd ki ezt egy kicsit jobban, mert az ötlet jó. :)

Tetszés: 3 pont
Az mindenképpen tetszett, ahogy Narcissa gondolatait ábrázoltad, hiszen az eszméletlenül fekvő betegeknek is lehetnek érzései és benyomásai a külvilággal kapcsolatosan.
Szépen fogalmazol, és kíváncsi lennék egy olyan történetedre, amit nem időre írtál, viszont ebben az esetben összességében kifejtetlennek éreztem a cselekményt, iszonyúan siettél, mintha az utolsó pillanatban írtad volna meg, és ez sajnos nem vált a szereplők személyiségének javára. Remélem, nem haragszol, de ezeket a pontokat tudtam adni, és tényleg szívesen olvasnám újra, jobban kidolgozva! :)
További sok sikert kívánok és magas pontokat!

mrsppiton

kyraper 2014.02.23. 13:23:11

Kedves Író!

Nehéz dolgom van, a kulcspárod nagyon erős történetet hozott, és minimális szinten, legalábbis a kulcsotokat tekintve kénytelen vagyok egymáshoz hasonlítani a két történetet. Ennek alapján azt kell mondanom sajnos, hogy a csapatodnak nem feleltél meg, nem igazán volt a munkán a hangsúly, márpedig ezen a kihíváson most ez lett volna a fő vonulat. A kulcsodat rettenetesnek kevésnek érzem nem csak a másik történethez viszonyítva, hanem önmagában is. Elsikkadt, lényegtelen volt, nem nyomott a latba.

A szereplőid szinte csak úgy voltak, igaz, Cissy gondolatait nagyon szépen megírtad, ezeket a részeket különösen szerettem, tetszettek. Viszont a többiek… Nem volt mélységük, nem volt jellemük igazán, csak úgy voltak Cissy körül. Hermione állandó uraságozása az agyamra ment, egyszerűen nem értem ezt a megszólítást, nem illik hozzá, nem értem, ez most honnan jött? o.O Egyáltalán a szerepe, a puszta jelenléte is furcsa volt, miért ő volt Cissy mellett? Jó lett volna egy kis előzmény ezzel kapcsolatban is, ahogy a futó cselekmény bővebb kifejtése, valamint több magyarázat a miértekre. A cselekmény maga is kidolgozatlan volt, maradtak benne elhanyagolható részek, de pont az maradt le, ami nyomott volna a latba, az a rész adta volna meg a történetnek azt az ízét, azt a magyarázatát, ami magának a kihívásnak is az alapja.

Látom, hogy valami nagyon szépet, meghatót szerettél volna írni, itt-ott sikerült is, de a dolog mégis inkább visszafelé sült el sajnos. A kevesebb több, szokták mondani, és ez ebben az esetben is igaz. Pontosan tudom, milyen ez, nem egyszer jártam így, hogy majd most írok valami gyönyörűt, és persze nem jött össze, de ha fejlődni szeretnél, márpedig én pontosan tudom, hogy te szeretnél, akkor kellenek az ilyen történetek és az őszinte vélemények. Tudom, hogy nehéz, de a segítő szándékot kell látnod bennük, nem a földbe döngölést, mert te igenis tudsz, láttuk már, hogy tudsz írni, csak ne görcsölj rá, és akkor minden rendben lesz.

Köszönöm, hogy olvashattam, sok sikert kívánok Neked!

Szia, Kyra
Kritika Klubtag (Megtalálsz minket a Merengő fórumán ;) )

Pontok:
1. Nem
2. Kulcs: 3 pont
3. Karakterek: 3 pont
4. Cselekmény: 3 pont
5. Tetszés: 3 pont

lexfelon 2014.02.25. 22:30:27

Kedves Író!

Megfelelt-e a történet a csapatodnak? Abszolút mellékesnek éreztem, hogy Lucius a Mungóban dolgozik, így sajnos nemet kell mondanom. NEM.

Kulcs: a fehér köpenynek körülbelül annyi jelentősége volt, mint a sétapálcának vagy a Merengőnek; beleraktad a kulcsot, de semmit nem tett hozzá a történethez.
2 pont

Karakterek: itt is bajban voltam; Hermione kapcsán nem tudtam eldönteni, hogy mit keres a Malfoy család alkalmazásában - egyszer mintha rettegett volna Luciustól, aztán egy ponton megijedtem, hogy Lumione kerekedik a történetből. Draco lehet akármilyen sértett, nem hinném, hogy ne menne el a beteg anyjához, de mondjuk hogy megértem, hogy valahogy ki kellett csiholnod Luciusból azt, hogy dolgozzon. Draco az egyik pillanatban kifakad, a következő mondatában rögtön fel is menti az apját.
3 pont

Cselekmény: ebből túl sokat nem éreztem, maximum annyit, hogy Lucius eljár otthonról egy nagyon különleges bájitalt főzni. Vacillálok, de a biztatás miatt legyen...
3 pont

Összességében: tetszettek a dőlt betűs részek, azok tényleg szépen voltak megírva. Valamint érdekesnek találtam Draco gondolatmenetét is az átadott emlékekről; igazán ügyes ötlet volt. Én inkább úgy tekintenék erre a sztorira, mint egy felmerülő ötletre; ha esetleg több időd/kedved/karakterszámod lesz, érdemes lehet jobban kidolgozni.
3 pont

Köszönöm, hogy olvashattalak!

lex, Kritika Klub

Czene Mariann 2014.02.27. 11:07:56

Kedves Író!

Csapat: nem
Nem fejtetted ki, hogy mit csinált a Mungóban, bájitalt főzött? beteget ápolt?

Kulcs: 3 pont
Hermione fehér köpenyének volt értelme, Luciuson olyan, mint egy jelmez.

Karakterek:
3 pont
Hermione betegápoló lett? vagy orvos? Ha orvos, miért ennyire nyuszi? Mióta van oda ennyire a Malfoyokért?
(ennél a mondatnál azt hittem Mio szerelmes L-be " Annyira más most. Mindaz, amit akkor érzett iránta, eltűnt, helyét átvette valami más. Olyasmi, amitől félt. " kösz, hogy nem fordult ilyen irányba a ficed!)

Az, hogy Narcissa nem számított a börtönre, finoman szólva is furcsa elképzelés, Voldemort jobb keze kétszer csak nem tudja megúszni az Azkabant.
Draco hazatérte után kicsit logikátlanul viselkedik, előbb szinte az apja arcába kiáltja, hogy nem a hasonmása, aztán érzelgősek lesznek.

Cselekmény:
3 pont
kicsit gyorsa volt, miután megérkezik Draco eljön a boldog vég, egy csapásra megoldódik minden gond.

Tetszés:
3 pont
Narcissa gondolatai eszméletlenül kifejezők voltak, és a történet hosszabban jóval nagyobb hatást érne el.
Így a kulcspárod mellett nem, sajna.
(ha lehetne, akkor 3,5 pont lenne, mert van benne potenciál, csak gyors volt az iram)

Köszöntem, sok sikert és ihletet kívánok Neked!
Mariann, KK tag

Clarey Quinn 2014.02.28. 00:58:13

Kedves Író! :)

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?
– Sajnos erre nemet kell mondanom, mert úgy éreztem, hogy Lucius munkája eltörpül minden más esemény mellett, amit felsorakoztattál, mondhatni kimaradt a lényeg.

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak? 5/3 pont
– Annak ellenére, hogy szerepelt benne, én nem éreztem azt, hogy hangsúlyos, lényegi eleme lenne a történetnek, és fontos a cselekmény szempontjából. Jobban kellett volna koncentrálnod a kulcsra írás közben, kiemelkedőbb szerepe is lehetett volna.

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 5/3 pont
– Csapongtak a karaktereid, nem éreztem azt, hogy következetesen írtad volna a jellemüket – pedig van nekik egy sajátjuk is, amit meg lehetett volna tartani. Ezenfelül nem éreztem hitelesnek a karakterek motivációit, inkább csak mondvacsinált indokokkal tevékenykedtek. Kicsit üresek voltak számomra, mintha egy kisebb költségvetésű filmet néztem volna: ott vannak a színészek, eljátsszák a szerepüket, de nem az igazi.

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 5/3 pont
– Kettős érzésem van, mert voltak benne nagyszerű gondolatok, és teljesen feleslegesnek ható jelenetek is, emellett sok helyen bővítésre szorulna a cselekmény, hogy kerekké és egésszé álljon össze. Ettől függetlenül logikai bukkanót én nem éreztem benne, helyesen vezetted a szálakat. Én javasolnám Neked, hogy ezt mindenképp vedd még elő a kihívás után, és szánj rá időt, bővítsd ki, mert van benne potenciál – csak az idő- és a szószámhatár lehet nincs rád motiváló hatással. ;)

5. Mennyire tetszett a történet? 5/3 pont
– Ezt is közepesre értékelem, mert magam is így voltam vele. Látom, hogy van benne egy csomó lehetőség, de nem használtad ki őket, és emiatt kicsit morcos vagyok. Egy bővített verziót viszont szívesen olvasnék belőle. Nagyon jó alapnak tartom egy hosszabb hangvételű valamihez, de így, ebben a formájában engem nem fogott meg különösebben.

Köszönöm, hogy olvashattam!
Üdvözlettel:
Clarey
Kritika Klub Tag – Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!
süti beállítások módosítása