CÍM: Borostyánemlékezet
CSAPAT: Esküvő
KULCSOK: mézsárga, meny
JOGOK: A jogok J.K. Rowlingot illetik, a történet megírásából semmiféle anyagi hasznom nem származik.
MŰFAJ: novella, angst, romantikus
FIGYELMEZTETÉSEK: szereplő halála
KORHATÁR: 14 év
TARTALOM: Draco Malfoy látszólag tökéletes életét alaposan felforgatja, mikor legjobb barátja, Blaise Zambini esküvőjére meghívót kap. Eltemetett emlékek törnek felszínre, s közben felesége is olyan hírrel áll elé, aminek boldoggá kéne őt tennie. S mire eljön az esküvő napja, Dracónak döntenie kell, a családját vagy a boldogságot választja.
 
 
Elolvasom a történetet!
 
 
Miután elolvastad a mai történetet, ne felejts el visszatérni az oldalra, és véleményezni, pontozni! ;-)

Szerző: malfoykihivas  2012.06.03. 19:00 5 komment

Címkék: hetero meny draco mézsárga

A bejegyzés trackback címe:

https://malfoykihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr624556242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kalmarpolip 2012.06.04. 12:08:42

1) Igen.

2) A leírást olvasva elképzelni nem tudtam, hogy ebből hogy fogod kihozni a kulcsodat (meny), de sikerült. Nagyon jól. Külön tetszik, hogy nem toltad se a színt, se a másik kulcsot állandóan az arcunkba, nem rágtad a szánkba, hagytad, hogy értsünk. 5 pont

3) A karaktereid zseniálisak. Nem tudom körülírni, hogy milyen örömmel tölt el, hogy végre valaki normálisan nyúlt az alkoholizmus/alkoholista ember témakörhöz, mégha csak érintőlegesen tetted is. Végre, végre, nem egy üres póz a pia, nem kifogás, nem eszköz, hogy növelje a karakter vonzerejét (amit nem tud, nem is értem, miért feszülnek ezen olyan sokan), hanem az, ami valójában: legális drog, ami sokat tud ártani. Tehát még egyszer: a karaktereid nagyon rendben vannak, az alkoholistád pedig gyönyörű. 5 pont

4)Szépen, logikusan, jól felépítve haladtál előre. Külön dicséretet érdemelsz, amiért nem erőltettél rom-komba illő happy endet a végére. 5 pont

5)Meglehetősen. Az ötlet jó, szép eszközökhöz nyúltál, látszik, hogy jól érezted magad írás közben. Érted és érzed azt, amiről írsz; irigylésre méltó szenzibilitásról árulkodik még Ginny esküvői ruhája is. Szerettem a mottód, magaménak éreztem a történetet - néhányszor meg is kellett közben állnom elgondolkozni a saját jövőmről -, és ezen még a zeneajánlásaid sem tudtak rontani. Szép munka, 5 pont

Katjusha 2012.06.06. 10:42:37

Kedves Író!

Alapos, szépen kidolgozott, habár szerintem nem hibátlan történetet hoztál nekünk. Lássuk a részleteket...

1. Igen, a történet megfelelt a csoportnak. Külön tetszett nekem, hogy nem Draco és Astoria esküvőjén voltunk.

2. Ezek most olyan kulcsok voltak, amik nem tolakodtak előtérbe, de azért képviselték magukat. Szépnek tartottam, hogy Lucius viszonya - már előre, látatlanban is - a menyéhez, mennyire meghatározó. Ugyanakkor, mivel Draco nem dönthetett, hiszen Hermione elhagyta még azelőtt, hogy valójában együtt lettek volna, mégsem Lucius meny-elvárásán fordult meg minden, tehát adott egy plusz színt, érvet, de nem ezen állt vagy bukott a kapcsolatuk...
A szín-kulccsal cseppet sem jártatok jól. Könnyűnek tűnik, és igazából nagyon nehéz. Például, ha valaki fog egy tárgyat, amit olyan színűnek nevez, mint a kulcs, még messze nem oldja meg tökéletesen a feladatot. Nálad az a plusz megvolt, hogy a tárgy alapból, saját természeténél fogva ilyen színű. De hát akkor sem a mézsárga szín hordozza magában a bizalmat, hanem a kő.
Szóval nekem valami picike hiányzott mindkét kulcsnál, ezért 4,5 pontot adok erre a szempontra.

3. A karakterek szempontjából az egyik legkifejezőbb része a történetnek az volt, amikor Hermione levelet írt Dracónak. Bemutattad, hogy az egyikük milyen önző, a másik pedig milyen büszke és sértett. Nagyon pontos képet adtál arról, hogy miért nem lehetnek együtt boldogok. Hogy Draco - a bolond! - azt hitte, megőrizheti a saját cinikus, beképzelt, nagyképű stílusát, és lehet közben barát. Csak éppen így hiányzott belőle minden figyelem és gyengédség, így nem volt őszinte barát.
Éppen ezért a végén Hermione nekem nem tetszett, amikor magát is önzőnek nevezte. Nem, ő elmenekült egy látszólag békésnek ígérkező házasságba - nagy kár, de igen reális, hogy az sem jött be végül. Így meg, lássuk be, megpróbált rámászni Dracóra. Csak éppen a gyerek érkezése miatt már elkésett. Őt éreztem gyengébben megírtnak a két főszereplő közül. De hát nem is az ő nézőpontjából láttuk az egészet.
A mellékszereplők közül számomra kiemelkedett Astoria. Nagyon tetszett ez a hideg, kemény nő, akit alkottál. Akiben gyengédség, szeretet csak a fiának köszönhetően jelenik meg. Éppen ezért a karakterébe számomra egyáltalán nem illett a féltékenység. Szerintem őt Draco nem érdekelte - nekem te, a te korábbi leírásaid ezt sugallták -, és így furcsa volt, hogy drámázik.
Összességében 5 pontot adok a karakterekre.

4. Jól végiggondolt és végigvezetett történetet kaptunk. De számomra voltak benne zavaró dolgok.
A jelen és a múlt váltakozása néha nem volt logikus számomra. Elvileg a múltbeli események a jelen eseményeiről jutnak Draco eszébe. Legtöbbször ez szépen illeszkedett, de néha - főleg az elején - úgy éreztem, muszáj valahová betenni az adott múltbeli jelenetet, és jobb híján illesztetted oda, ahova. Vagy amikor több múltbeli jelenet is jutott Draco eszébe, olyanok akár, amik azért eléggé függetlenek egymástól. Onnan hiányzott az összekötés, a gondolatmenet logikája.
Másfelől, amikor egy ilyen típusú történetet írsz meg, nagyon fontos, hogy milyen jeleneteket emelsz ki a múltból. Számomra kimaradt a barátkozás legfontosabb része, hogy végül is miben találták ők ketten meg a közös hangot. Utána már simán elhittem neked a kölcsönös támogatást, a bontakozó szerelemet. De két rövidke mondat ("A csöndnél még egy Draco Malfoyjal folytatott csevegés is izgalmasabb. És milyen igaza lett. Talán akkor kezdődött minden…") nekem kevés, hogy elhiggyem, hogy túl azon, hogy jár egy esély Dracónak, tényleg passzolnak is, jók is együtt.
És egy "bakit" mégis találtam, az alkoholos, szexes jelenetnél: ha ezek Draco emlékei, akkor hogyan tudhatjuk, hogy Hermione mit érzett? Még E/3-as elbeszélői módban is van egy meghatározó nézőpont, amit te végig tartottál is. Egészen a részeg éjszakáig Dracóé volt - ott viszont hirtelen megtudjuk, hogy Hermione mit érzett orgazmus közben és hogyan ment el utána Nekem ez logikátlan.
Összességében erre a szempontra 4 pontot adok

5. Nem ment könnyen az olvasás. Nem kötött eléggé le a történeted. Félbehagytam elsőre, mert azt gondoltam, ez biztos nem jó pillanat, majd máskor, ha nyugodtabb lesz körülöttem minden, bele tudok temetkezni. De nem lett jobb. Valahogy nem fogtál meg, van ilyen, és annyira még csak nem is a te hibád.
De túl a szubjektív nyafogásomon, mondok pár, talán használhatóbb dolgot: kellemesen írsz, de néha túl nyakatekert vagy, nem elég gördülékeny. Például vannak ezek a részek: "aki továbbra is birtokolta a lány párja titulust" vagy "hanem a saját gondolata is, miszerint szépnek tartja" Ezek a félmondatok ügyetlennek, magyartalannak tűnnek, megakasztják az embert.
Vagy szóismétlések sok-sok helyen. Mint itt: "köszönt érzelemmentesnek szánt hangon, de hangja egy pillanatra megremegett". Érdemes újraolvasni, akár átfogalmazni az egészet, élvezetesebbé tenni. Például: köszönet érzelemmentesnek szánt, mégis megremegő hangon. Vagy akár: érzelemmentesen akart köszönni, de a hangja mégis megremegett egy pillanatra., stb.
Összességében számomra ez a történet 3 pont.

Köszönöm, hogy olvashattam. Jó volt közben Adele-t hallgatni! :-D

mese2626 2012.06.06. 14:40:58

1 igen
2 5p
3 5p
4 5p
5 5p
Nekem rettenetesen tetszett ez a történet, bár Happy end párti vagyok, ez még is így volt szép. Igaz én azért elolvasnám úgy is hogy boldog vége van. Gratula nagyon szép volt : ))

Ancsa1537 2012.06.10. 17:18:57

Szia Kedves Író!

Megfelelt-e a történet a csapatának?
Igen.

Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? 5 pont
A borostyán, különösen az idézettel az elején csodaszép megoldás volt. Mind a mézsárga szín-kulcsod, mind a meny-kulcsod szépen benne volt a történetben.

Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 5 pont
Itt sem lehet okunk panaszra, a karaktereid a helyükön voltak, nem mentél el Dracónál egy nyálas szerelmes OOC Draco felé, amiért külön köszönet jár. Astoriát nem szerettem, de ez gondolom annyira nem baj. Viszont Narcissát sajnáltam.

Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 5 pont
Szépen felépített, kerek történetet olvashattunk, minden rendben volt. Egy-két elírással találkoztam, de nem volt vészes.

Mennyire tetszett a történet? 5 pont
Őszintén szólva nem szeretem a szomorú történeteket, de Te itt most úgy építetted fel a tiédet, hogy nem is igazán illett volna a boldog vég hozzá. Valahogy sehogy sem tudtam volna elképzelni, hogy Draco otthagyja a feleségét a gyerekkel, az nem is lett volna igazi happy end szerintem. Ha meg Astoria halt volna meg, az annyira ide nem illő lett volna. Ez így volt jó, ahogy volt. Örülök, hogy olvashattam!

További sok sikert és szép pontokat kívánok!

Szia, Ancsa! Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán. :-D)

Taranis_ 2012.06.20. 10:13:24

Kedves Író!

1. Megfelelt-e a történet a csapatának? IGEN

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? 4 pont

Én a meny kulcsot nem találtam elég hangsúlyosnak. Astoria szerepe végig, mint feleség volt hangsúlyozva, mint meny, nem sok szerep jutott neki. A szín kulcsot viszont szerintem ügyesen használtad.:)

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 5 pont

Szerintem jól kidolgoztad a szereplőket, Draco – neveltetéséből adódó – önzőségét pedig jól ábrázoltad, talán Ginny volt kicsit OOC, de nem vészes módon.

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 5 pont

A cselekmény is kidolgozott volt, örültem, hogy a végén Draco „férfihoz méltó” módon viselkedett, és a családja mellett maradt.

5. Mennyire tetszett a történet? 4 pont

Tetszett, jó volt olvasni.:) Viszont valahogy nem volt számomra különleges, nem fogott meg eléggé. De ettől függetlenül szép írás. Sok-sok pontot kívánok neked!:)
süti beállítások módosítása