magus_rezervatum.jpgKedves Olvasók!

Jó szórakozást kívánunk a mai történethez:

CÍM: Bakancslista
CSAPAT: Mágus csapat
KULCS: rezervátum
JOGOK: Természetesen J.K. Rowling a jogok tulajdonosa, én csak kicsit eljátszadoztam az általa teremtett szereplőkkel.
MŰFAJ: romantikus, humoros drarry
FIGYELMEZTETÉS(EK): slash, au, erotikus tartalom
KORHATÁR: 16
TARTALOM: Draco Malfoy váratlan látogatót kap, aki, mint mindig, fenekestől felfordítja az életét. Sem a Sellő Rezervátum, sem Perselus Piton, de még maga Draco sem állítja meg a Kis Hőst, hogy elérje, amire vágyik.

Kattintsatok ide, és olvassátok el a történetet!

Szerző: malfoykihivas  2014.02.20. 19:00 9 komment

Címkék: slash draco rezervatum

A bejegyzés trackback címe:

https://malfoykihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr155793532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virginie* 2014.02.21. 11:41:39

Kedves Író!
Ahogy nagyszerű történettel indult a kihívás, úgy remek sztorival is zárul.
Nagyon jól szórakoztam olvasás közben, és ezért már most köszönetet mondok. Az idő rémes, és a február lehangoló hónap, de Draco és Perselus vicces gondolatai - még ha ők nem is annak szánták -, feldobta a napomat :)
A csapatodnak megfeleltél, Draco mágikus környezetben dolgozott, még ha ebből keveset is láttunk. De legalább emlegette.
A kulcsod is rendben, még ha a Sellő Rezervátumban többet láttunk a baziliszkuszokból, mint a sellőkből.
A karaktereid nem hasonlítottak különösebben Rowlingéra, de jelen esetben jót tett nekik a változás. Picit kifordítottad őket megukból, majdhogynem kifiguráztad őket, de Draco arrogáns maradt, Perselus meg pokróc modorú, szóval stimmeltek. Harry kissé esetlen udvarlási szokásairól nem is beszélve :)
A cselekmény gyorsan lezajlott, Harry jött, jól megnézte magának Dracót, aztán végül magával vitte. Szívesen olvastam volna, mi történt, amikor magukra zárták az ajtót Perselusszal, de biztos csak én vagyok ilyen huncut, hogy abba is beleképzeltem izgalmas eseményeket...
Tetszett, megnevettettél. Nem vetted komolyan őket, és így nekem sem kellett. Ügyesen bántál a szereplőiddel, van egy olyan érzésem, hogy máskor is írtál már róluk hasonló stílusban. Ha nem, akkor csak így tovább!
Egyetlen dolog zavart, de ez személyes: nem szeretem a "Kis Hős", "Szent Potter" és hasonló megnevezéseket, de nyilvánvalóan Te igen, és talán mások is. Legyen ez a legnagyobb problémám...
További sok sikert kívánok a kihíváson!

A pontok:
1. IGEN
2. Kulcs: 4 pont
3. Karakterek: 5 pont
4. Cselekmény: 4 pont
5. Tetszés: 4 pont

Czene Mariann 2014.02.21. 14:14:42

Kedves Író!

Megérte megvárnom az összes történet felkerülését, hogy pont ezzel kezdhessem meg az olvasást, pontozást.
Nagyon jókat mosolyogtam, köszönöm!

1. Megfelelt-e a történet a csapatának?Igen

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak?
Rezervátumban játszódott, de nem volt se tájleírás, se komplex háttér, szóval csak 4 pont.
(kicsit kibillent a történet a fiúk felé, nem hibáztatlak, mert az klassz volt)

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket?
Én azt hittem Dumbledore szerepet fog játszani, de a többi karakter helyén volt. Piton szarkasztikus modora külön jól esett, Draco picit királylány, duzzogós, de róla meg elhiszem.
5 pont

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt?
4 pont
Sajnos gyors volt, én egy csöppet még udvaroltattam volna Draco helyében. (talán egy plusz nap leírása, egy csók, visszautasítás, és aztán valami Harry-féle hőstett nem ártott volna... így gyors, rögtön leveszi a lábáról, hát hol a született Malfoy büszkesége?)

5. Mennyire tetszett a történet?
(félpontot miért nem lehet adni?)

Így legyen 5 pont, mert szívem szerint levonnék némi pontot a túl sok tőmondat használatáért. Persze, nem biztos, hogy az én stílusom jobb, de ezen változtathatnál Merire töltés előtt.
Amúgy természetesen jó írás, Harry ellenállhatatlanul sármos, Draco meg elolvad, de persze ez érthető is... és nagyon jól fog illeni a többi írásodhoz, Kedves!
(fogadni mernék a Nevedre):))

Köszöntem, Szívből kívánok sok-sok pontot Neked!
Mariann,
Kritika Klub tag
(megtalálsz minket a Merengő Fórumán!)

*Nixie* 2014.02.21. 18:10:35

1. Megfelelt-e a történet a csapatának? IGEN

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak?
5 pont. Nem volt ugyan túl hangsúlyos a helyszín, de mégiscsak ott játszódott, a kígyók is beleillettek a képbe. :-)

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket?
5 pont. Nagyon tetszett mindenki, főleg Harry. Meg Dumbledore a végén. :-)

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt?
4 pont. Kicsit gyorsnak éreztem a fejleményeket, néhány leírással talán lassíthattál volna a tempón.

5. Mennyire tetszett a történet?
5 pont. Könnyű, vidám történet volt, jól szórakoztam olvasás közben. Gratulálok! Sok sikert! :-)

Clarey Quinn 2014.02.24. 20:35:58

Kedves Író! :)

1. Megfelelt-e a történet a csapatának? Igen – ezen nincs mit ragozni.

2. Mennyire felelt meg a történet a kulcsnak? 5/4 pont
– A rezervátumban játszódott, ettől függetlenül nem sokat tudtunk meg róla, nem éreztem különösebben hangsúlyosnak, főleg, hogy Draco szó nélkül ott is hagyta, annak ellenére, hogy ott kutatott, biztosították a feltételeket a munkájához – nem túl elhivatott.

3. Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 5/3 pont
– Minden karakter ooc volt, kivéve Dumbledore, de ő elég keveset szerepelt (nem is nagyon értettem, miért kellett őt is feltámasztani. Jelölve volt az AU, de nem különösebben volt indokolt a személye.) Az, hogy Piton Draco keresztapja, egy fanfiction körökben elterjedt tévedés (a magyar Wikipedián téves ez az állítás), nincs köztük ilyen kapcsolat, sőt, még jóban sincs a Malfoyokkal, pláne Luciusszal, nem kedvelték egymást. Harry és Draco pedig inkább viselkedtek tinikként, mint érett férfiakként. Nem nagyon volt mélysége a karaktereknek, inkább a saját szavaidat és stílusodat adtad a szájukba, de erről majd írok még lejjebb is.

4. Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 5/3 pont
– Különösebben extra cselekményt nem éreztem, minden nagyon flottul ment, Draco nem tépelődött, hiányzott a bonyodalom, vagy legalább egy kis izgalom, mert így eléggé kiszámítható volt a történet.
Logikai hibaként megjegyezném a baziliszkuszt, akikkel felszabadultan társalognak és dolgoznak, ettől függetlenül, aki ránéz erre a lényre, az a mitológia szerint nyomban meghal, emiatt kicsit sántít ez a baziliszkusz-nevelde.

5. Mennyire tetszett a történet? 5/3 pont
– Ezek után nem lesz meglepő, hogy annyira nem lopta magát a szívembe a novella, inkább éreztem egy párperces limonádénak, amit csak úgy szórakozásból, ujjgyakorlatból megír az ember, mint egy kihívásra született műnek. Sajnos nincs helyesírás szempont, emiatt kénytelen vagyok itt jelezni, hogy a rengeteg tőmondat nagyon kizökkentő olvasás közben, ezeket célszerűbb lenne összevonni. A stílusáról: nekem nem annyira tetszett ez a személyes hangnem, amit a leíró részekben használtál („Lehetett a volt griffendéles hős, meg minden” // „ Jó, tudta, hogy sosem”...stb.), ez inkább élőszavas beszélgetésbe való, mint egy novellába. És elég gyakran átcsúszott ez a hangnem a dialógusokba is, pedig egyik karakter beszédstílusához sem passzol különösebben. Akadt néhány vesszőhiba, de ez elenyésző volt, és szerintem az „ideglágyulás” szó nem a megfelelő abban a jelentésben, amiben használtad.

Köszönöm, hogy olvashattam!
Üdvözlettel:
Clarey
Kritika Klub Tag – Megtalálsz minket a Merengő Fórumán!

Hana Neko 2014.02.25. 14:00:49

Kedves Író!

Azt hiszem, én leszek az a bizonyos kivétel, akinek nem sikerült ezt a történetet igazán megszeretni. ^.^” De máris leírok mindent sorban, ami olvasás közben eszembe jutott az egyes pontok kapcsán.

A csapatodnak megfeleltél, Draco dolgozott, ezen nincs is mit ragozni. Alapvetően a kulcsodat is felhasználtad, a rezervátumban voltunk, még ha nem is kaptunk túl sok leírást, csak itt-ott elejtett dolgokat. Azt nagyon sajnáltam, hogy a sellőkről végül szinte semmit nem mutattál nekünk, nekem már a történet felvezetésében is nagyon megtetszett, hogy saját rezervátumot teremtettél nekik. Szerintem ez egy nagyon egyedi ötlet volt a kulcsfelhasználásra és a helyszínre is (bár lehet csak én nem emlékszem rá és volt szó a könyvekben arról, hogy ilyesmi létezik, de inkább azt szeretném gondolni, hogy ezt te találtad ki, mert nagyon jó ötlet volt. ^.~)

Végig azon merengtem, hogy akkor most ezt egy komoly történetként vagy inkább paródiaként fogjam fel. Nem tudtam igazán döntésre jutni, főleg a karaktereid miatt. Mindenki nagyon OOC lett, ami alapvetően nem zavart volna, de itt senkinek a kifordítását nem éreztem hitelesnek. Ahhoz képest, hogy egy post-Roxfort történetet hoztál nekünk, Draco és Harry gyerekesebbek lettek, mit a roxforti időkben. Piton olyan volt, mint egy vénasszony, végig úgy éreztem, hogy kiveszett belőle az a csípős, távolságtartó szarkazmusa, amitől önmaga.
Dumbledore rendben volt, bár az ő jelenlétével meg nem igazán tudtam mit kezdeni. Kicsit felesleges karakter lett szegény, nem sokat lendített az eseményeken, bár színesítő elemnek nem volt rossz.

Nagyon aranyos volt az alapötleted, nekem tetszett. Az legnagyobb problémám az volt, hogy ennyire rövidre fogtad a dolgot. Csak arra tudok gondolni, hogy kifutottál az időből, mert a szószámból még kényelmesen kitelt volna kétszer ennyi esemény is.
Az elején azt hittem, Harrynek majd meg kell hódítania Dracót, aztán hirtelen kiderült, hogy ezen már tulajdonképpen túl vannak, mert mindketten szerelmesek, csak Draco nem vallja be. Az az egy szem randi meg a kanapé… Számomra ez nagyon erőltetett lett. Mintha csak úgy odacsöppent volna, hogy adott legyen a vonzalom és ne kelljen leírni, ahogy felépül Draco részéről, miközben Harry meghódítja őt.
Azt végképp nem értettem, hogy Harry és Piton miért vonulnak vissza egy ponton és miről tudnak órákig beszélni, mikor Piton előtte a történet felén keresztül hangoztatja, mennyire nem akarja, hogy Potter ott legyen és a vacsora alatt is figyelmen kívül hagyja.
A baziliszkuszokon picit meghökkentem, de izgatottan vártam, hogy miféle intézkedéseknek köszönhetően tud Draco rájuk nézni és gondozni őket. Sajnáltam, hogy ezt a kérdést egyszerűen félreseperted és magától értetődőnek vetted, hogy rájuk tudnak a fiúk nézni. Így tulajdonképpen két bármilyen mágikus kígyóról lehetett volna szó, hihetőbb lett volna.
Dumbledore és Piton röpke kis jelenete a történet végén jó lett, bár teljesen feleslegesnek éreztem. Inkább arra tettem volna le a voksomat, hogy ezt a szöktetést beszélte meg Harry Pitonnal előző este, akkor megmagyaráztam volna magamnak azt a lyukat is, de így nem tudtam a végével mit kezdeni. Felesleges volt ebben a formában. Bár kétségtelenül megmosolyogtató, jól elkapott pillanat. :)

Mint már az elején mondtam, nagyon sajnálom, hogy nem tudott megnyerni magának a történeted. :( Alapvetően szeretem az ilyen könnyed, aranyos romantikus írásokat, de ez több ponton elvérzett, hiába tetszett benne sok minden. A legnagyobb probléma azt hiszem az, hogy én sajnos nem annyira szeretek ebben a fajta stílusban olvasni. Egy ilyen rövid történethez képest nekem túl sok volt a szóismétlés és a felkiáltó/felszólító jellegű tőmondat. Nagyon zavartak, elképesztően rontották az olvasási élményt. :( Olyan volt, mintha mindig kiabálnának a szereplőid, még gondolatban is. Nyomatékosításnak egy-két ilyen mondat elfér szerintem bármelyik történetben, de itt túl soknak éreztem. Nem szoktam egyetlen író stílusát sem kritizálni, hiszen ez nagyon egyéni dolog, de ha nem a kihíváson olvastam volna, akkor bizony valószínűleg az első néhány bekezdés után félbe hagyom a történetedet. Bármennyire érdekel is az alapötlet, ebben a formában nekem megfeküdte a gyomromat. Ráadásul rengeteg volt az „és” kezdetű mondat, ami engem nagyon zavar egy történetben. Mondom ezt úgy, hogy időnként én is óhatatlanul ebbe a hibába esek, de mint sok más esetén, itt is főleg az arányok zavartak. Túl sok volt. Persze lehet csak az én vesszőparipám, de emiatt is nehezemre esett irodalmi műként élvezni a történetedet. Talán ha mindezekből („kiabálás”, tőmondatok, szóismétlés, „és” kezdetű mondatok) kicsit kevesebb lett volna benne… Sajnos így nem nyert meg magának, hiába volt az alapötleted egy rettentő aranyos elképzelés, ami más esetben biztosan a kedvenceim között lenne.

Ennek ellenére köszönöm, hogy olvashattam! :)
Puszi,
Hana Neko
Kritika Klubtag (a Merengő fórumán megtalálsz minket)

Csapat: Igen
Kulcs: 4
Karakterek: 3
Történet: 3
Tetszés: 2

mrsppiton 2014.02.25. 21:30:46

Kedves Író!

A csapatodnak megfeleltél, a kulcsot beillesztetted, de nem kapott különösebb szerepet a rezervátum, ezért nem tudok maximális pontot adni rá.
Szerettem a Dracódat és Harrydet, izgalmas volt olvasni, ahogy szinte végig izzott köztük a levegő. Örültem Piton jelenlétének, a szarkazmusával megszínesítette a történetet, jól hoztad a karakterét. Viszont jobb lett volna, ha a párbeszédekkel egyenes arányban megjelennek a belső gondolatok is, ami tudom, hogy egy humorosabb történetnél nem könnyű, de itt kicsit kevésnek éreztem.
A cselekmény nem volt túlbonyolítva, élvezhető volt, de nagyon kiszámítható és gyors. A baziliszkuszok jelenlétét nem nagyon értettem, hiszen tudjuk, hogy nem csak a harapása, de a tekintete is halálos.
A történet tetszett ugyan, de túl gyorsnak és kiszámíthatónak éreztem, valamint a tőmondatok ilyen mennyiségben engem is zavartak. Az utóbbi még nem is nagy baj, viszont annyira kapkodtál végig, mintha az utolsó pillanatban írtad volna.

Köszönöm, hogy olvashattam, sok sikert és magas pontokat kívánok! :)

mrsppiton, Kritika Klub (megtalálsz minket a Merengő fórumán)

Csapat: Igen
Kulcs: 4 pont
Karakterek: 4 pont
Cselekmény: 3 pont
Tetszés: 3 pont

kyraper 2014.02.27. 10:47:18

Kedves Író!

A csapatodnak tökéletesen megfeleltél, és a kulcsot is remekül sikerült felhasználnod. A gondom inkább a karaktereiddel és magával a cselekménnyel van. Draco és Harry ebben a történetben elvileg már két felnőtt, érett férfi, mégis úgy viselkedtek, mint kér éretlen kiskamasz. Félre ne érts, aranyosak voltak, de jobban szeretem, ha többet mutatnak az érzelmeikből, nem csak a felszínt kapargatják. Oké, együtt voltak anno egyszer, oké, vonzódnak egymáshoz, meg hát pasik, kívánják egymást, és hát náluk a testiség másképp is működik, mint nálunk, nőknél, de akkor is jobban szeretem látni, hogy igenis vannak érzéseik, képesek egymással mélyebben beszélgetni bármiről, nem csak kétértelmű megjegyzéseket tenni, hogy ebben merüljön ki a kapcsolatuk.

A cselekmény nagyon pörgős volt, ami néha kell, máskor viszont zavaró, ahogy itt is. Annyira gyorsan peregtek az események, hogy csak kapkodtam a fejem, plusz nem igazán voltak olyan leíró részeid, amiben a környezetet mutattad be, így néhol csak úgy lógtak a levegőben a szereplőid. Könnyed stílusod van, ami olvastatja magát és tetszik is, ahogy a humorod is, de próbálj meg lassítani picit, néha az apró dolgok kifejtésére is kell gondot fordítani. Meg hát azok a fránya baziliszkuszok, ugye. Zavartak, mert bár ötletes volt, de a végéig vártam velük kapcsolatban valamiféle magyarázatra, ami sajnos elmaradt.

Egyébként a két fiú között rettenetesen működött a kémia, ez nagyon bejött, tényleg a pattanásig feszült idegekkel olvastam és vinnyogtam, hogy jöjjenek már össze, plusz Pers és Dumbledore jelenléte is remek volt, jól hoztad őket.

Köszönöm, hogy olvashattam, sok sikert kívánok Neked!

Szia, Kyra
Kritika Klub tag (Megtalálsz minket a Merengő fórumán ;) )

Pontok:
1. Igen
2. Kulcs: 5 pont
3. Karakterek: 3 pont
4. Cselekmény: 3 pont
5. Tetszés: 4 pont

lexfelon 2014.02.27. 15:50:21

Kedves Szerző!

Bevallom, miután elolvastam az előttem szólók véleményét, vissza kellett ugranom a lap tetejére, hogy biztosan ugyanarról a történetről beszélek-e, amiről ők? Tudom, ez így kissé baljósnak hangzik, de mindjárt kifejtem.

Megfeleltél-e a csapatodnak?
IGEN

Kulcs felhasználása: jártunk a rezervátumban, néhány mondatban le is írtad, megindokoltad, hogy Harry hogyan kerül oda, de nem éreztem túlságosan hangsúlyosnak. Felőlem Draco kviddicssztár is lehetett volna, Harry pedig építészmérnök, aki a pálya gépészeti szerkezetét ellenőrzi.
3 pont

Karakterek: nem láttam sehol kiírva OOC figyelmeztetést, pedig nagyon hiányoltam. Harry messze állt az önazonosságtól, egyszer lélek nélküli báb volt, máskor öntelt Casanova. Draco pedig, aki egyetlen randi/éjszaka után egy szó nélkül lelép... nem tudtam hova tenni.
2 pont

Cselekmény: itt is hiányoltam egy figyelmeztetést, ami nélkül pedig nem kötekednék; ez a történet számomra humor helyett sokkal inkább beleillett volna a crack kategóriába. Azon kívül, hogy Harry megjelent, majd körülbelül 5 csókkal meghódította Dracót, akit magához költöztetett... ezen kívül túl sok cselekményt vagy célt a történetben nem véltem felfedezni.
2 pont

Tetszés: előre látom, hogy nem leszek a kedvenc olvasód, de a fentebb felsoroltak mellett én nem tudtam igazán élvezni ezt a történetet. Nem vagyunk egyformák (szerencsére), láttam, hogy másoktól kaptál sokkal kedvezőbb pontszámokat is, így remélem nem törtelek le.
2 pont

Köszönöm, hogy olvashattalak.

lex, Kritika Klub

Baylon 2014.02.28. 20:16:21

Kedves Író!

Számtalanszor elmondtam már ezen a kihíváson, hogy nem vagyok híve a slash műfajnak, de mivel a végigpontozáshoz elengedhetetlen ezeket a történeteket is elolvasni, megteszem. Azután találkoztam néhány - emlékeim szerint két - történettel, lélekslashsel, ahogy elneveztem magamban, amelyek megfogtak maguknak, amire azt mondtam, hogy igen, ez így pont jó, és pont elég, és el is hiszem. De az a csakazértis-mód, ahogy ebben a novellában feltűnik, nem nyerte el a tetszésemet. Bővebben a szempontok szerint:

1. CSAPAT: Igen
Draco végeredményben dolgozott, de igazából ennek lényegi szerepe nincs a cselekmény szempontjából. Sőt, érdekes munkát találtál ki neki, amiből egészen változatos dolgokat lehetett volna kihozni, ő ehelyett inkább Harry után epekedett nonstop.

2. KULCS: 3/5
Rezervátum, az biztos, de ha levesszük a baziliszkuszokat, akik nyugodtan lehettek volna párzó durrfarkú szurcsókok is, illetve Dumbledore-t, aki meg vendégeskedhetett volna a véláknál, akkor a Sellő Rezervátum kihagyható, lényegében bárhol játszódhatna a történet.

3. KARAKTEREK: 3/5
Egy OOC figyelmeztetés azért odakívánkozik a többi közé, mert ezek a szereplők elütnek a könyvekben megszokottaktól. Draco nem ilyen ideges és önfegyelem nélküli, Perselus még nyomokban hajazott önmagára. Harry a kacsintgatós énjével szintén szemöldökfelhúzós kategória. Azt külön megemlíteném, hogy az alapvető írói stílusod - ami tetszett - gyakran átragadt a szereplők megszólalásaira is, ami kicsit egyoldalúvá tette magát az írásmódot, másrészt például Pitonhoz nem is illett.

4. CSELEKMÉNY: 2/5
Igazából nem tudtam egy vezetőszálat kivenni az egészből, mert Harry jött, látott és csókkal győzött, ezenkívül pedig nem volt hangsúlyosabb eleme a történetnek.

5. TETSZÉS: 2/5
Ne haragudj rám; látom fent, hogy van, akinek nagyon tetszett az írásod, de nekem most a hangulatom sem passzol ehhez a vidám, laza stílushoz. Azt hiszem, egyébként is belekötöttem volna ebbe a slashbe, ugyanis nem az én világom.

Sok szerencsét a kihíváson!

Baylon
süti beállítások módosítása