CÍM: Esküvő és más nyalánkságok
CSAPAT: Esküvő
KULCSOK: csokoládébarna, keresztanya
JOGOK: Harry Potter világa J. K. Rowlingot illeti, jelen történet, s néhány szereplője viszont hozzám tartozik.
MŰFAJ: novella(szerű)
FIGYELMEZTETÉSEK: kicsit bugyuta történet, olykor OOC karakterek
KORHATÁR: 12 vagy még annyi se
TARTALOM: Scorpius Malfoy a felnőttkor küszöbén áll, amikor anyja bejelenti, esküvő lesz… A fiú nem várja meg a magyarázatot, lelép otthonról, s segítség reményében felkeresi keresztanyját, ám csak hűlt helyét találja. Ekkor elhatározza, felkeresi „jövendőbelijét”.
 
 
Elolvasom a történetet!
 
 
Miután elolvastad a mai történetet, ne felejts el visszatérni az oldalra, és véleményezni, pontozni! ;-)

Szerző: malfoykihivas  2012.06.15. 19:00 7 komment

Címkék: hetero keresztanya scorpius csokoládébarna

A bejegyzés trackback címe:

https://malfoykihivas.blog.hu/api/trackback/id/tr394556257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kalmarpolip 2012.06.19. 23:21:24

1) Igen.

2) A csokiból tényleg sok volt - micsoda szerencse, hogy ilyen jól bírom az édeset -, a színből meg elég. Megvolt a keresztanya is, 5 pont.

3) Szerintem egy ehhez hasonlóan rövid és könnyed sztori nem igényel túl finoman rajzolt karaktereket, inkább kevés, de erős vonallal megrajzolt portrékat. Amik jobbára meg is vannak, Scorpius és July archetipikus párjával, July amerikai romkomokból jól ismert apucikliséjével, Margaret néni pozitív előjelű, felszabadult Umbridge alakításával. Ahol akad a dolog, az Astoria. Sajnos nem csak a felszólalásaiban, de a tetteiben is döcögős, 4 pont

4) Az tény, hogy roadmoovie-hoz mérhetően kapkodtak a kis manusaid, de ez nem rontott (olyan sokat) a dolgon. A történet megvolt, megállta a helyét, le tudtam követni és volt kohézió. Időnként apróságokon elcsuklott, de bánja kutya, 4,5 pont

5) Nekem tetszett. Könnyű volt, édes, de nem ragadós, épp ilyen forró nyárestére való. És vicces meg szórakoztató. 5 pont

Katjusha 2012.06.22. 12:06:04

Kedves Író!

Mit kezdjen az ember, ha maga az író leszögezi az elején, hogy nem volt ideje, és nem ez élete főműve? Mondja azt elnézően, hogy de legalább van önkritikája?

1. Igen, volt esküvő a történetben.

2. Azon töprengek, hogy paródiát akartál írni ezzel a rengeteg csokival? Mert ez a mennyiség nekem már annak tűnt, mintha ezzel akarnád kifejezni finoman a véleményedet a kulcsról. Mindenesetre ott volt, ez tagadhatatlan. És ott volt a keresztanya is. Tehát, habár sokallottam az édességet, meg kell adnom az 5 pontot.

3. Felszínesek voltak a karakterek. Ha egy történet rövid, nyilván nincs módod olyan mélyre ásni, mint akkor, ha írsz egy regénynyi szöveget. Ez nem gond. De ettől függetlenül a papírmasé figurák helyett szívesebben látok élő, hús-vér embereket.
Itt mindenki egy klisé volt. Néhányuk parodisztikusnak tűnt – főleg a nagynéni, de hát nyilván azért, mert a kulcshasználatodat is kicsit paródiának éreztem.
Összességében a karakterekre így 3 pontot adok.

4. Nehéz helyzet, hogy a történetet nyitó alapkonfliktus nem az esetem. Az olyan félreértések, ahol az emberek nem mondják ki világosan, amit közölni akarnak, aztán meg sem hallgatják egymást, aztán ebből hatalmas konfliktus származik, igen gyakoriak a humoros(nak szánt) művekben – hollywoodi filmektől kezdve a fanficekig – és engem mindig bosszantanak, mert felszínesek. Ez se nem valódi vicc, se nem valódi konfliktus az én szememben.
Ezen felül az esküvő körülményei, a folyamatos kapkodás és fejetlenség átgondolatlanná és hiteltelenné tette sok ponton a történetet.
Zavart, hogy July két mondatban lesz ősellenségből Scorpius egykori szerelmének tárgyává – mert nem elmesélted, hogy ez hogyan történt, hanem úgy írtad le, mintha írás közben te magad meggondoltad volna magad, de nem lenne kedved kitörölni a korábbi mondatokat.
Vagy például furcsa volt, hogy July először azt hiszi, a bagoly döglött egeret hoz neki, majd elolvassa a levelet, és minden nehézség nélkül köti is rá a bagoly lábára a választ, mintha mindig is ezt csinálta volna.
Sok-sok apró következetlenség, ami nem tesz jót egy történetnek.
Igaz, egy paródiába mind belefér.
Most már rákérdezek: az paródia volt?
Összességében a cselekmény 2,5 pont

5. Te kellemesen tudsz írni. Ha nem rángattál volna folyamatosan a szereplőid után, hogy a végére csak lihegek, továbbá nem fojtottál volna bele a csokiba, azt hiszem, tudnám élvezni a stílusodat.
Szívesen olvasnék valamit, amit komoly(abb)an veszel. :-)
Összességében viszont ez számomra 3 pont volt.

Köszönöm, hogy olvashattam!

Ancsa1537 2012.06.23. 19:21:24

Szia Kedves Író!

Megfelelt-e a történet a csapatának?
Igen

Mennyire felelt meg a történet a kulcsoknak? 5 pont
Tökéletesen építetted bele mindkét kulcsot a történetbe, a szín-kulcsod főleg hangsúlyos lett. :-)

Milyen jól dolgozta ki az író karaktereket? 4,5 pont
Nem volt igazán semmi bajom a karakterekkel, a fél pontot amiatt vonom le, mert szerettem volna egy kicsit talán jobban megismerni Scorpiust.

Milyen jól dolgozta ki a cselekményt? 5 pont
Nem hiszem, hogy ezt túl kellett volna bonyolítani, kerek történet lett, nekem nem maradt hiányérzetem. Egy észrevételem mégis lenne! Az elején azt írod, hogy Scorp tizenhét éves és most fejezte be a Roxfortot. Viszont akkor tizennyolc éves, hiszen tizenegy évesen kezdik és hét éves az iskola. :-)

Mennyire tetszett a történet? 4,5 pont
Kellemes, könnyed történet volt, az egyetlen amit itt is megemlítenék, az az, hogy Scorpiusról még szívesen olvastam volna. Mennyire hasonlít az apjára, mennyire gőgös, vagy arisztokratikus a viselkedése stb. De így is nagyon élveztem, örülök, hogy olvashattam!

További sok sikert és szép pontokat kívánok!

Szia, Ancsa! Kritika Klub (Megtalálsz minket a Merengő Fórumán. :-D)

mese2626 2012.06.24. 22:32:07

1 igen
2 4p
3 3p
4 3p
5 3p

aoimuki 2012.06.26. 08:28:35

@kalmarpolip:
Kedves kalmarpolip!

Mit is mondhatnék? Neked is köszönöm, hogy időt szántál a történetre! Örülök, hogy nem kerestél benne mélységet (nem volt, még szándék szintjén sem), s azért valamennyire tetszett is. :) Valóban könnyedre szerettem volna írni, a roadmovie-t viszont sajnálom. Virginie is megjegyezte a rohamtempót. Legközelebb jobban figyelek erre!

muki

aoimuki 2012.06.26. 08:35:07

@Katjusha:
Kedves Katjusha!

Neked is nagyon köszönöm, hogy energiát fordítottál ilyen hosszú kritika írására. S válaszolok a kérdésedre: valójában nem paródiának szántam, de afelé hajlott. Kulcsosztáskor sikerült utolsónak odaérnem, s nekem már csak a "maradék" jutott. Nagggyon nem örültem a csokoládébarnának, s ahogy ez látszik is a történeten, nem tudtam vele mit kezdeni. Ezt sajnálom, hiszen attól, hogy nem tetszik, még igyekezhettem volna jobban, de most már mindegy, legközelebb ügyesebb leszek! :) Még egy gondolat ehhez: azon viszont csodálkoztam, hogy az ujjgyakorlatos sztorimról senki sem gondolta, hogy paródia (Láthatatlan szivárvány), pedig azt tényleg annak szántam. :P
A karakterek: igen, ezzel is egyetértek. :)
Még egyszer köszönöm, hogy írtál, s további szép nyarat!

aoimuki 2012.06.26. 08:39:09

@Ancsa1537:
Kedves Ancsa!

Úgy láttam, te sem vártál túl sokat a történetemtől, így talán jobban tudtad élvezni (legalábbis a pontok alapján). Köszönöm, hogy írtál, véleményeztél. :) Valóban, ez egy könnyed, nyári sztorinak íródott, bár ahogy az előtted szólók is írták, azért döcögős lett. De lesz ez még jobb is! :)
Neked is szép nyarat kívánok, s jó véleményezést a továbbra is! :)
süti beállítások módosítása